۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۱۰۸۶۹۱
استاد حوزه و دانشگاه:

بهره‌گیری از ابزار هنر تأثیرگذاری تبلیغ دینی را دو چندان می‌کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به روش‌های جدید تدریس معارف دین‌ گفت: بهره‌برداری از جلوه‌های بصری، کتاب‌های مصور داستانی، ادبیات و روش‌های هنری از ابزار مدرن برای تبلیغ دین هستند.
تبليغ ديني
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بی آزار شیرازی، استاد حوزه و دانشگاه و صاحبنظر در حوزه نشر دین در حاشیه برگزاری دومین جشنواره سراسری شیوه‌های نوین تدریس معارف دین که امروز 22 تیر در رشت در حال برگزاری است، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، با ابزار تأسف از نرخ پایین سرانه متوسط کتابخوانی در کشور، گفت: مبلغان دینی باید کاری کنند که علاقه مردم نسبت به کتاب و کتابخوانی افزایش یابد.

این محقق و پژوهشگر تأکید کرد: گسترش فرهنگ کتابخوانی باعث می‌شود به بهترین وجه بتوانیم اسلام را در جهان حاضر که عصر بیداری مسلمانان جهان است، به خوبی پیاده کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین بی آزار شیرازی به وظیفه مبلغان دینی در ترویج فرهنگ کتابخوانی در سطح جامعه اشاره کرد و با بیان این که مبلغان باید توجه به موضوع مطالعه و کتابخوانی را در برنامه‌های تبلیغی خود قرار دهند، تصریح کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی از سوی مبلغان می‌تواند زمینه نهادینه‌کردن این فرهنگ مهم را در کشور فراهم کند.

نویسنده کتاب اسلام آیین همبستگی یادآور شد: از طریق فیلم‌هایی که در کشور ساخته و صادر می شود به موفقیت‌های بسیار زیادی دست یافتیم، اما از نظر کتاب بایستی فعالیت‌های چشمگیری داشته باشم.

حجت الاسلام والمسلمین بی آزار شیرازی با اشاره به روش‌های نوین تدریس معارف دین‌ اعلام کرد: بهره‌برداری از جلوه‌های بصری، کتاب‌های مصور داستانی، ادبیات و روش‌های هنری از ابزار مدرن برای تبلیغ دین هستند.

وی، تبلیغ دین را یکی از مسائل مهم در دین مبین اسلام دانست و با بیان این که امروز تبلیغ اندیشه تعالی بخش اسلام در دنیا یک ضرورت بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: متولیان این عرصه باید با ابزارهای نوین تبلیغی وارد این عرصه مهم شوند.

این صاحبنظر در حوزه نشر دین، توجه بیش از اندازه و افراطی به رایانه و تلویزیون را از آسیب های تهدید کننده نسل نو خواند و خاطرنشان کرد: نسل جوان باید عادت کند که برای استفاده از دستاوردهای فکری و فرهنگی دیگران تنها به تلویزیون و رایانه اکتفا نکند.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر توان تولید‌کنندگی آثار فکری و فرهنگی در کشور‌ اذعان کرد: باید سعی کنیم آثار خوبی خلق کنیم و روز به روز در این زمینه رشد پیدا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین بی آزار شیرازی همچنین اضافه کرد: کشورهای مختلفی که قیام‌های مردمی در آنها صورت گرفته است، چشم به کارهای فرهنگی و هنری ما دوخته‌اند./950/ت302/س
ارسال نظرات