۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۱۰۸۶۹۴
استاد حوزه و دانشگاه:

تغییر برخی روش‌های تبلیغی‌ در خنثی‌سازی تهاجم‌ فرهنگی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: مبلغان دین مبین اسلام باید ارزش های متعالی اسلامی را به گونه ای جذاب و متناسب با شرایط روز جامعه ارائه دهند تا بتواند در نسل جوان ما دگرگونی ایجاد کند.
تبليغ چهره به چهره
حجت الاسلام اسدالله محمدی نیا، استاد حوزه و دانشگاه، ‌در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، با اشاره به برگزاری جشنواره سراسری شیوه های نوین تدریس در گیلان‌ اظهار داشت: در جشنواره‌هایی از این دست باید به دنبال پیدا کردن روش‌هایی برای بیان سخنان اهل بیت(ع) به شیوه های نوین باشیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که احادیث اهل بیت(ع) قلوب را زنده می‌کند، گفت: اگر بخواهیم جوانان در میان ابزارهای و شگردهای نوین تبلیغی به سوی اهل بیت(ع) جذب شوند، باید سخنان اهل بیت(ع) و قرآن را ترویج کنیم.

وی با اشاره به کارکرد جدید مساجد در حوزه تبلیغ‌ اعلام کرد: مسجد از صدر اسلام سنگر بوده و امروزه به سنگر معنوی و فرهنگی تبدیل شده است.

حجت الاسلام محمدی نیا با بیان این که همان‌گونه که انقلاب از مساجد شروع شده برای تدوام و صدور آن باید از مسجد اقدام شود، خاطرنشان کرد: مواد و محتوای تبلیغی همان مفاهیم و ارزش‌های ناب اسلامی است که روش‌های تبلیغی با توجه به پیشرفت علم و تهاجم فرهنگی باید نو و تجدید شود.

این استاد حوزه و دانشگاه نقش امام جماعت را در جذب جوانان به مسجد کلیدی خواند و گفت: هیات امنا، ظاهر مسجد و مطالب ارائه شده در مساجد در مرتبه بعدی از اهمیت قرار می گیرند.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید براین که نسل جوان جامعه ما امروز به دنبال جذابیت است، ادامه داد: مبلغان دین مبین اسلام باید ارزش های متعالی اسلامی را به گونه جذاب و متناسب با شرایط روز جامعه ارائه دهند تا بتواند در نسل جوان ما دگرگونی ایجاد کند.

حجت الاسلام محمدی نیا با اشاره به این که نسل جوان به نکات و مسائل ظریفی توجه می کند که شاید اصلاً ما متوجه آن نکته نباشیم، خاطرنشان کرد: یک مبلغ باید به گونه ای به تبلیغ احکام اسلامی بپردازد که دیگر جای حرف و حدیثی در این خصوص نباشد.

وی با تأکید براین که ترویج فعالیت‌های فرهنگی در مساجد از سوی روحانیان در جذب جوانان بسیار مؤثر است، ادامه داد: جذب نسل جوان به سوی مساجد باید در دستور کار متولیان فرهنگی مساجد قرار گیرد.

حجت الاسلام محمدی نیا در ادامه سخنان خود به نقش ائمه جماعات مساجد در رونق فعالیت‌های دینی و فرهنگی در این پایگاه اصیل اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز حضور مستمر روحانی امام جماعت در مسجد یک ضرورت است.

وی با بیان این که ائمه جماعات مساجد باید با برنامه‌ریزی مناسب جهت برگزاری برنامه‌‌های متنوع دینی و فرهنگی زمینه جذب بیشتر جوانان به سمت مسجد را فراهم کنند، ادامه داد: ارتباط مناسب و تنگاتنگ با نوجوانان و جوانان می‌تواند سبب حضور بیشتر آنها در مساجد شود.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: برای جذب نوجوانان و جوانان باید راهکارهای جذب جوانان و هدایت آنان را به مساجد شناسایی و بر اساس آن برنامه‌ریزی شده تا رفته رفته زمینه‌های حضور فعال‌تر جوانان در مساجد فراهم شود./950/ت302/س
ارسال نظرات