۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۱۰۸۶۹۵
مشاور رییس سازمان اوقاف:

مؤسسات مردم نهاد مشکل جدید عرصه تبلیغ دینی است

خبرگزاری رسا ـ مشاور و نماینده رییس سازمان اوقاف در امور حوزه‌های علمیه گفت: اگر ما نیازمندی‌های مردم را در نظر بگیریم به این واقعیت می‌رسیم که در عرصه تبلیغ دینی نیاز به مهندسی تبلیغ دینی داریم.
سيد جلال رضوي مهر مدير کل امور ديني و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خيريه


حجت الاسلام سیدجلال رضوی مهر، مشاور و نماینده رییس سازمان اوقاف در امور حوزه‌های علمیه کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت تبلیغ دینی گفت: وضعیت نامطلوب سامانه تبلیغ دینی کشور همه دلسوزان این عرصه را رنج می دهد.

وی در ادامه با اشاره به ورود نهادهای حاکمیتی و مؤسسات مردم نهاد در عرصه تبلیغ دینی اظهار داشت: فعالیت های همطراز بدون رعایت وحدت رویه و موازی‌کاری بخشی از مشکلات و آسیب های ورود این نهادها به عرصه تبلیغ دینی است.

مدیر کل سابق امور دینی و اعزام مبلغ اوقاف اظهار داشت:‌ اگر ما نیازمندی‌های مردم را در نظر بگیریم به این واقعیت می رسیم که در عرصه تبلیغ دینی نیاز به مهندسی تبلیغ دینی داریم، تبلیغ در روستا، مراکز علمی و دانشگاهی، صدا و سیما، مطبوعات و کوچه و بازار با هم متفاوت بوده و ظرفیت های خاص خود را دارد.

وی خاطر نشان کرد: امروز به دلیل موازی کاری شاهد این هستیم که چند مبلغ از چند نهاد به یک منطقه اعزام می شوند و مناطق دیگر بدون مبلغ می‌ماند.

حجت الاسلام رضوی مهر تأکید کرد: با توجه به ورود مؤسسات مردم نهاد به عرصه تبلیغ دینی لازم است ستادی تشکیل و وظایف، تکالیف و شرایط حضور در این عرصه تبیین و تقسیم کار صورت گیرد و از آنجا که تبلیغ دین، یکی از وظایف اصلی حوزه های علمیه است، این مؤسسات زیر نظر حوزه های علمیه به فعالیت خود ادامه دهند.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: با توجه به این که نهادهای تبلیغی دارای ردیف بودجه ویژه تبلیغ هستند، تبلیغ دینی نباید هرگز تحت تأثیر مباحث اقتصادی و وابستگی های مالی قرار گیرد، از این رو لازم است امور تبلیغ دینی و مبلغان به گونه ای تنظیم شود که هرکدام رسالت خود را شناخته و شاهد تبلیغی هدفمند باشیم.

وی در ادامه با بیان این که تقسیم کار میان نهادهای تبلیغی رقابت سالم آنها را به دنبال خواهد داشت، ابراز داشت: به طور مثال می توان، تبلیغ شهری و روستایی، تبلیغ در دانشگاه و مدارس، تبلیغ در صدا و سیما و مانند آن را به یک نهاد واگذار کرد.

حجت الاسلام رضوی مهر بیان داشت: همچنین باید با مدیریت صحیح و ایجاد شبکه هدفمند تبلیغ، مدیریت تبلیغ هر استان به عهده مدیر حوزه علمیه آن استان واگذار شود تا با تعامل و همکاری با دیگر نهادها و ارگان های دولتی و غیر دولتی در آن استان، امر تبلیغ سامان یابد.

وی در پایان گفت: همچنین اگر مبلغان ما به مسائل اجتماعی و دینی روز آشنا باشند، شاهد فعالیت فرقه‌های کاذب و نوظهور، عرفان های ساختگی و فناوری های مبتذل نخواهیم بود./919/ت301/ع

ارسال نظرات