۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۱۰۸۷۳۶
نویسنده کتاب مهدی از ظهور تا پیروزی:

حرکت‌های افراطی و غلو آمیز در خور تبلیغ آموزه مهدویت نیست

خبرگزاری رسا ـ محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: حرکت های افراط گرایانه مسیر را برای دوستان تنگ و راه را برای دشمنان هموار می سازد.
سيد حسن تقوي

حجت الاسلام سید حسین تقوی، امام جمعه ساوه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: ضرورت تبلیغ مهدویت به دلیل ایجاد امید در جامعه و ترسیم جامعه ایده آل دینی است.

وی بیان داشت: انتظار به معنای آرزوی رسیدن به امری است. این انتظار به دلیل اینکه منتظر را در مسیر خدایی شدن رهنمون می سازد، دارای نقش سازندگی است.

نویسنده کتاب حضرت مهدی(عج) از ظهور تا پیروزی اظهار داشت: یکی از القاب حضرت حجت(عج) مامول است به معنای کسی که انتظار او را می کشیم.

وی بیان داشت: در مقابل نقش انتظار که امید بخشی است، یاس قرار دارد که کار اصلی شیطان همین القای یاس و ناامیدی است.

محقق حوزه علمیه بیان داشت: فردی که امید به آینده ندارد و راه فرار و نجاتی برای خود مشاهده نمی‌کند در ورطه فساد خواهد غلطید.

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: باید مراقب باشیم تا در عرصه تبلیغ مهدوی، دچار غلو و حرکت های افراطی نشویم.

وی بیان داشت: حرکت های افراط گرایانه مسیر را برای دوستان تنگ و راه را برای دشمنان هموار می‌سازد.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: آموزه مهدویت باید آگاهانه و کارشناسی شده بیان و از حالت هیجان گرایی و حرکت های شعاری خارج شود.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: منتظر واقعی به گونه ای زندگی می کند که دوست دارد در دولت کریمه آن گونه با او برخورد شود.

وی با انتقاد از بهره برداری های شخصی و سیاسی از مقوله مقدس مهدویت اظهار داشت: کسی که دم از مهدویت و عدالت می زند خود نیز باید عامل باشد نه اینکه این فرهنگ را دستمایه کسب قدرت و ثروت قرار دهد.

این محقق علوم اسلامی تاکید کرد: مراجعه به علمای عالم و فقیهان که نواب عام حضرت حجت(عج) هستند راه گشای منتظران در دوران غیبت است. /909/ت302/ع

ارسال نظرات