۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۱۰۸۷۴۰
معاون پژوهش مرکز تخصصی مهدویت:

انقلاب اسلامی ایران بر اساس نگاه مهدوی شکل گرفته است

خبرگزاری رسا ـ محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: محتوای حرکت انقلاب اسلامی ایران ظلم ستیزی است تا فساد و بی‌عدالتی ریشه کن شود و این هدف منطبق با دولت کریمه مهدوی است.
مهدويت


حجت‌الاسلام مهدی یوسفیان، معاون پژوهش مرکز تخصصی مهدویت بیان داشت: مهدویت از یک طرف به امامت مربوط می‌شود و ادامه سلسله امامت است که شیعه اعتقاد دارد سرپرستی و هدایت و برنامه‌ریزی مردم برای سیر الی الله به عهده اوست.

وی اظهار داشت: در مقوله مهدویت بحث این است که فردی وجود دارد که هدایت مردم را برای طی کمال به عهده دارد.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: مهدویت از دیگر سو با آینده بشریت ارتباط دارد که خداوند وعده داده است در عصری به نام عصر ظهور مردم در جامعه‌ای توحیدی زندگی خواهند کرد و رفاه عمومی برای همگان وجود خواهد داشت.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: انسان از آن جایی که می‌خواهد در جامعه‌ای به نام دولت کریمه زندگی کند باید مشخصات آن دوران را بداند و به همین دلیل ضرورت دارد تا آموزه‌های مهدوی برای مردم تبلیغ و ترویج شود.

وی بیان داشت: شناخت امام آن گونه مهم است که طبق روایت معتبر نبوی(ص) اگر کسی امام زمان خویش را نشناسد به مرگ جاهلی از دنیا رفته است. البته مرگ جاهلی به دنبال حیات جاهلی است.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران بر اساس نگاه مهدوی شکل گرفته است و اعتقاد ما این است که نائب امام زمان(عج) حکومت را عهده دار شده است.

وی بیان داشت: محتوای حرکت انقلاب اسلامی ایران ظلم ستیزی است تا فساد، بی عدالتی و ستم ریشه کن شود. این هدف منطبق با دولت کریمه مهدوی است که آرزوی تحقق آن را داریم.

وی بیان داشت: امام خمینی اعتقاد داشتند باید مقدمات قیام حضرت مهدی(عج) را فراهم کرد و انقلاب اسلامی ایران زمینه ساز این حرکت جهانی است. /909/ت302/ع

ارسال نظرات