۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۱۰۸۷۴۶

همایش ویژگی‌های خانواده مهدوی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ در آستانه نیمه شعبان، همایش ویژگی‌های خانواده مهدوی(عج) در قم برگزار شد.
حجت الاسلام محمود رضا جمشيدي، مدير حوزه هاي علميه خواهران


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در آستانه نیمه شعبان و در دهه مهدویت همایش ویژگی های خانواده مهدوی(عج)، چهارشنبه 22تیرماه از سوی ستاد دهه مهدویت و هیت خادم الرضا در تالار بعثت فرهنگسرای جوان با حضور زوج‌های جوان برگزار شد.

در ابتدای همایش؛ حجت الاسلام گل زاده، پیام آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی، از مراجع تقلید به مناسبت دهه فرخنده مهدویت 1432به ستاد برگزاری دهه مهدویت را قرائت کرد.

آیت الله صافی در این پیام با بیان این که بر همگان شایسته است در این روز جشن بگیرند، ابراز داشت: مبادا این جشن ها و شادی ها که از شعایر دین و افتخار به ولایت ائمه اطهار است به گناه و لهو و لعب و غنا آلوده شود.

تاکید بر معرفت حضرت مهدی(عج)، تجدید عهد با آن حضرت و پاکسازی دل و توبه در شب نیمه شعبان از دیگر بندهای این بیانیه است.

در ادامه محمد عرب، مشاور عالی استاندار شهر قم با تبریک میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان و با اشاره به این که مساله ظهور و مهدویت در دوران معصومین تا به امروز مطرح بوده است، خاطر نشان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی به موضوع مهدویت بیشتر پرداخته می شود.

رییس ستاد دهه مهدویت ابراز داشت: برنامه های این ستاد در این دهه به صورت ملی برگزار می‌شود و در آینده نزدیک این دهه به صورت جهانی معرفی خواهد شد.

وی با تاکید بر این که جوانان و اقشار مختلف مردم باید امام زمان(عج) را به خوبی بشناسند، اظهار داشت: در تاریخ افرادی با وجود خواندن نماز و قرآن به خاطر نداشتن بصیرت با امام زمان خود مخالفت می‌کردند.

مشاور عالی استاندار قم با بیان این که در دوران پهلوی با ترس و با سختی جشن های مدهبی برگزار می‌شد خطاب به جوانان توصیه کرد: مراقب دشمنی دشمنان باشید و فریب تبلیغات آنان را نخورید.

در پایان این مراسم حجت الاسلام جمشیدی، رییس حوزه علمیه خواهران با بیان این که زندگی پاک در دوران جوانی هنر است، ابراز داشت: عده ای به بهانه جوان بودن، خود را مبتلا به گناه می کنند در حالی که درست زندگی کردن موجب توجه حضرت ولی عصر(عج) خواهد شد.

وی با بیان این علت غیبت امام زمان (عج) برای برخی از نمایندگان حضرت و شیعیان و جوانان مورد سوال بوده است، اظهار داشت: حضرت در جواب علی بن مهزیار به صورت غیر مستقیم گناه مردم را عامل غیبت بیان کردند.

قائم مقام حوزه‌های علمیه به زوج های جوان توصیه کرد: عیوب یکدیگر را بپوشانید و با همراهی یکدیگر در مسیر رضایت حضرت مهدی(عج) حرکت کنید./921/پ202/ع

ارسال نظرات