۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۱۰۸۷۵۱
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی:

تبلیغ جهادی راه مبارزه با صف‌آرایی دشمنان در شبیخون فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه علمیه خوی گفت: برای مقابله با شبیخون فرهنگی دشمنان تبلیغات مراکز فرهنگی به ویژه حوزه های علمیه باید بُعد جهادی پیدا کند.
حجت الاسلام سيد رضي موسوي شكوري امام جمعه شهرستان خوي
حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، با اشاره به ضرورت تبلیغ جهادی در جامعه اسلامی اظهار داشت: موضوع «تبلیغ جهادی» در محافل حوزوی در سال «جهاد اقتصادی» مطرح شد چراکه در کنار جهاد اقتصادی، تبلیغ جهادی نیز از ضروریات است.

وی در ادامه به بیان مفهوم واژه‌«تبلیغ جهادی» پرداخت و گفت: واژه‌«تبلیغ» یک مفهوم روشن و مشخصی دارد به معنای رساندن پیام الهی به گوش جهانیان که همان رسالت انبیا‌، اوصیا‌ و ائمه هدی‌(ع) است و واژه‌«جهاد» نیز با انواع و اقسامش به معنای تلاش و جدیتی مضاعف و ایثارگرانه با بذل مال و جان در راه خداوند احدیت است.

حجت الاسلام شکوری دو واژه تبلیغ و جهاد را قابل جمع شدن دانست و گفت: با توجه به شرایط فعلی حاکم بر جهان و منطقه که همه کشورها و ملل اسلامی در برابر دشمنان قرار گرفته اند که هم تهاجم سیاسی دارند و هم تهاجم اقتصادی، فرهنگی و تبلیغی پس می توان گفت این دو واژه جهاد و تبلیغ می تواند در کنار هم قرار بگیرند و مفهومش این است که بر سربازان میدان فرهنگی و تبلیغات لازم است در برابر چنین دشمنان ناجوانمردانه صف آرایی کنند و تبلیغات جهادی داشته باشند.

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی استکبار و تأکید رهبر معظم انقلاب برای مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن خاطر نشان کرد: برای مقابله با شبیخون فرهنگی دشمنان تبلیغات مراکز فرهنگی به ویژه حوزه های علمیه باید بُعد جهادی پیدا کند.

امام جمعه خوی در ادامه به ضرورت تبلیغ جهادی در عصر حاضر اشاره و اظهار کرد: اگر نیروهای تبلیغی به تهاجم دشمن بی توجه باشند و یا خدایی نکرده در انجام رسالت خویش در مقابله با تهاجم فرهنگی کوتاهی کنند در آن صورت در پیشگاه خداوند و بندگان او، هم در این دنیا و هم در آخرت مسؤول خواهند بود، از این رو باید ضمن رصد کردن توطئه های دشمنان نسبت به آگاه سازی و بالا بردن سطح اطلاعات مردم تلاش مضاعف داشته باشند.

وی در بیان آثار تبلیغ جهان خاطر‌نشان کرد: در تبلیغ جهادی از یک سو توطئه‌های دشمنان شناسایی و ابعاد آن به نیروهای خودی تشریح می‌شود و از سویی دیگر مردم در جریان خطرات و تهدیدهای استکبار قرار گرفته و این توطئه‌ها با بصیرت‌افزایی مردم خنثی می‌شود.

رییس حوزه‌های علمیه خوی برای تبلیغ جهادی آسیب‌های متعددی را متصور شد و اذعان داشت: در تبلیغ جهادی همانند جهاد نظامی برنامه‌ریزی، سازماندهی و مدیریت قوی و کارآمد لازم است؛ از این رو اگر در هر کدام از این موارد خدایی نکرده کوتاهی شود طبیعتا نتایج مطلوب به دست نخواهد آمد.

وی در عین حال تأکید کرد: قطعاً در تبلیغات جهادی مشکلات فراوانی وجود دارد چون خط مقدم تبلیغات جهادی مناطق محروم، دور افتاده و نوعاً روستاهای صعب العبور هستند و لازم است نیروهایی که در این میدان وارد می شوند دلسوز، مقاوم و شکیبا باشند و همه سختی ها را با جان و دل پذیرا باشند در غیر این صورت نخواهیم توانست در برابر توطئه های دشمن موفق شویم.

حجت الاسلام شکوری در پایان داشتن اطلاعات کافی از ابزارها و امکانات تبلیغی دشمن را از ضروریات تبلیغ جهادی عنوان و خاطر‌نشان کرد: در تبلیغات جهادی همانند جهاد نظامی لازم است اطلاعات لازم از توان و ابزارها و شیوه های تبلیغی دشمن داشته باشیم تا بتوانیم در مقابله به مثل و خنثی کردن توطئه ها از ابزار مناسب استفاده کنیم؛ از این رو نیروهای مبلغ باید در این زمینه خود را بیش از گذشته مسلح کنند./938/ت302/س
ارسال نظرات