۲۳ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۱۰۸۷۸۷

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ برپایی سومین نمایشگاه تخصصی جنگ نرم در میـانه و احتمال موافقت با کرسی مستقل مراغه در مجلس از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
خبرگزاري رسا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با همکاری اعضای شورای اداری و نهادهای فرهنگی شهرستان میانه نمایشگاه تخصصی جنگ نرم در راستای تبیین اهداف دشمنان داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه با هدف تبیین ابعاد مختلف جنگ نرم در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین ارایه راهکارهای مقابله با توطئه‌های مختلف استکبار جهانی برپا می شود.

تعریف حجاب و عفاف گسترده‌تر از معنای آن در حوزه پوشش است

سرپرست حوزه هنری تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی طی سخنانی در جمع هنرمندان استان آذربایجان شرقی از هنرمندان و مسئولان خواست تا به ظرفیت های هنر برای تبلیغ فرهنگ عفاف و حجاب توجه بیشتری داشته باشند.

شهرام خدائی گفت: زبان صمیمی و حقانیّت خواه هنر ابزاری شایسته برای ترویج عفت عمومی در جامعه است و اقدامات صورت گرفته در این حوزه ناکافی به نظر می رسد.

وی تعریف حجاب و عفاف را گسترده¬تر از معنای آن در حوزه پوشش عنوان کرد و گفت: لازمه رسیدن به پوشش صحیح و اسلامی ترویج عفت عمومی و حجب همگانی در کلام، اندیشه، نگاه و عمل است.

سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: با توجه به قدرت رسانه ای دشمنان، در صورتی که به تولیدات معنوی هنری در رشته های مختلف اعم از هنرهای تصویری، نمایشی و تجسمی بها داده نشود؛ خلأ موجود برای دشمن بازار کار اندیشه ورزی ایجاد خواهد کرد.

وحدت و صمیمیت لازمه اصلاح امور است

حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی، امام جمعه بناب در نشست اعضای شورای فرهنگ عمومی بناب با بیان اینکه هر چقدر برای اصلاح و پیشرفت بندگان خدا تلاش کنیم خداوند نیز همانقدر به ما لطف می کند، افزود: باید باور کنیم که می توانیم با تلاش دلسوزانه قدمی برداریم که شهرستان بناب به عنوان الگو و نمونه برای سایرین معرفی شود.

وی لازمه تحول بزرگ فرهنگی را یکدلی و همکاری نزدیک همه مسوولان و کمر همت آنان برای انقلاب فرهنگی دانست و اظهار داشت: اگر با نیت خدمت به دین خدا و کمک به بهبود اوضاع فرهنگی و اجتماعی تلاش کنیم به صورت قطع به نتیجه مناسب می رسیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی بناب تاکید کرد: با توجه به حاکمیت روح اتحاد و همسویی و همدلی در بین مردم و مسؤولان شهرستان می‌توان افکار و اعمال انحرافی را در جامعه تضعیف و برخی بدفرهنگی‌ها را به حداقل برسانیم.

حجت الاسلام باقری بنابی با بیان این‌که مهرورزی و وحدت و صمیمیت در اصلاح امورات مسلمین تأثیرگذار است‌، گفت: با استفاده از دو ابزار امر به معروف و نهی از منکر و همچنین عمل به گفته‌های خودمان می‌توانیم برای پیشرفت جامعه قدم‌های مؤثر برداریم.

احتمال موافقت با کرسی مستقل مراغه در مجلس

استاندار آذربایجان شرقی از پیشنهاد مدیریت ارشد استان برای ایجاد کرسی مستقل مراغه در مجلس خبر داد و گفت: احتمال موافقت با این پیشنهاد بیش از سایر گزینه‌ها است.

احمد علیرضا بیگی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: آذربایجان شرقی با وجود اینکه در اولویت 26 افزایش نماینده در بین استان های کشور قرار دارد اما به جهت جایگاه و نیز مشارکت مردم، موفق به اخذ نظر مثبت دولت شده است.

وی افزود: حوزه های انتخابیه مرند و جلفا، اهر و هریس، تبریز، آذرشهر و اسکو و نیز حوزه انتخابیه مراغه و عجبشیر جزو گزینه های مطرح برای استقلال بودند اما پس از بررسی های لازم تشخیص داده شد که این سهمیه، حق مردم مراغه است./935/د102/س
ارسال نظرات