۲۳ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۱۰۸۷۹۲
امام جمعه زاهدان:

تسلیم در برابر استکبار نشانه جدیدی از شرک است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با تأکید بر این‌که در جوامع اسلامی بت‌پرستی به شکل صدر اسلام وجود ندارد، افزود: شهوت‌پرستی، قدرت‌پرستی و کرنش در برابر قدرت‌های استکباری امروزه در برخی جوامع اسلامی جایگزین شرک و بت‌پرستی شده است.
نشست شبهه زدايي در گلپايگان، حجت الاسلام والمسلمين سليماني نشست شبهه زدايي در گلپايگان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الا‌سلام والمسلمین عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، شب گذشته در ششمین نشست طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی، به تبیین مسأله شرک و آسیب‌های فردی و اجتماعی، غفلت از خدا محوری و آسیب های آن، و ویژگی‌های انسان کامل از منظر قرآن پرداخت.

امام جمعه زاهدان خاطر‌نشان کرد: پیامبر اکرم(ص) مظاهر شرک و بت پرستی را به کمک امیر مؤمنان(ع) از بین برد و جامعه ای توحیدی در کوتاه‌ترین مدت به وجود آورد؛ اما امروزه شرک به شکل جدیدی در جامعه اسلامی خود را نمایان کرده است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با تأکید بر این‌که در جوامع اسلامی بت پرستی به شکل صدر اسلام وجود ندارد، به عوامل جایگزین آن اشاره کرد و افزود: شهوت‌پرستی، قدرت‌پرستی، و کرنش در برابر قدرت‌های استکباری امروزه در جوامع اسلامی جایگزین شرک و بت‌پرستی شده است.

وی حکام بیشتر کشورهای اسلامی را دست‌نشانده استکبار و جیره‌خوار آمریکا دانست و گفت: آل خلیفه و آل سعود برای حفاظت از پایگاه آمریکا به کشتار مردم بی دفاع بحرین می پردازند و وحشیانه‌ترین آزارهای روحی و روانی را به زندانیان تحمیل می کنند، آیا این حرکات، شرک و نوعی قدرت پرستی در برابر خدا نیست، و آیا این تجاوز و خونریزی خلاف تعالیم اسلام نیست؛ مگر قرآن تکریم انسان‌ها را توصیه نکرده است.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی شرک را خطر اول در آسیب‌های خدا‌محوری دانست، و در پایان خطر دوم را ریا بر شمرد و افزود: در اسلام برای امتیاز دادن به اعمال، نفس کار و نیت کار، ملاک قبولی است؛ اما برخی به جای نیت خدایی، شهرت و محبوبیت در بین مردم را در نظر می‌گیرند و باعث از بین بردن اعمال خود می شوند.

امام جمعه زاهدان همچنین در ابتدای سخنان خود به نصایح لقمان، که فرزندش را از ظلم و شرک بر حذر می دارد اشاره کرد و گفت: قرآن به شدت با شرک مقابله کرده و تمام گناهان را قابل بخشش می داند به جز شرک، چون مشرک افتراء عظیمی به خدا نسبت داده و دچار گمراهی بزرگی است.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، به تعریف شرک پرداخت و یاد‌آور شد: شرک این است که ما پدیده ای را از لحاظ عظمت و محبوبیت در حدی قرار دهیم که دین تحت تأثیر آن قرار گیرد.

وی به دلایلی که باعث می شود از ذات حق غافل شویم، در حالی که خدا در نهان ما فطرت و سرمایه‌ای به نام عقل به ودیعه گذاشته، تصریح کرد و افزود: افزون بر وجود انبیا و ائمه، بشر می‌تواند در ذات خود با بهره‌مندی از فطرت و عقل،‌ خدا محوری را در زندگی خود پیاده کند./927/پ202/س
ارسال نظرات