۲۳ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۱۰۸۷۹۹
رییس مرکز تخصصی مهدویت:

بابیت و بهائیت نتیجه تطبیق نادرست علائم ظهور است

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز تخصصی مهدویت تفاوت اصلی مذهب شیعه با دیگر مذاهب اسلامی را در موضوع امامت معصوم دانست و گفت: مساله مهدویت اختصاص به تشیع ندارد ولی بنا بر دلایل علمی و تاریخی، تشیع تاکید بیشتری بر آن دارد.
حجت الاسلام مجتبي كلباسي رييس مركز تخصصي مهدويت


حجت الاسلام مجتبی کلباسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به برخی شبهات مطرح شده پیرامون مهدویت پاسخ داد و گفت: پایه‌های تشیع بر امامت استوار است. در کتب دیگر مذاهب و ادیان هم روایات مربوط به حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف آمده است ولی آنها ترجیح می دهند این مطالب تنها در کتاب‌ها نگه داشته شود.

وی شرایط جامعه پیش از ظهور را به دو جنبه مثبت و منفی تقسیم کرد و بیان داشت: ظلم سراسر جهان را خواهد گرفت یعنی نظام‌های ظالم بر جوامع سلطه پیدا می کنند و به لحاظ سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به مردم ستم می کنند. ولی در جهت دیگر مردم آمادگی و بصیرتی پیدا می کنند که می توانند این شجره طیبه را یاری کنند.

رییس مرکز تخصصی مهدویت تطبیق علائم ظهور را در صورتی بدون اشکال دانست که عالمانه و بر اساس اصول باشد و افزود: در تطبیق باید صحت اخبار در درجه اول بررسی شود و سپس به صورت علمی و استدلالی مطابقت داده شود. به تعبیر راهگشای مقام معظم رهبری عوام زدگی در این کار خطرآفرین است.

وی تطبیق جاهلانه را خطرناک توصیف کرد و گفت: یکی از آسیب های جدی این کار ایجاد زمینه پیدایش انحراف است. فرقه‌های بابیت و بهائیت از تطبیق نادرست علائم ظهور به وجود آمدند.

حجت الاسلام کلباسی آوردن دین جدید و کتاب جدید توسط امام زمان را دروغ خواند و تصریح کرد: همان کتاب و دینی که خاتم الانبیاء(ص) آورده‌اند به بوسیله امام عصر(عج) جهانی خواهد شد ولی آنقدر انحراف از دین زیاد می شود که مردم گمان می کنند ایشان دین جدیدی آورده است.

رییس مرکز تخصصی مهدویت قیام حضرت با شمشیر را سنبل دانست و اظهار داشت: در گذشته در اصطلاح به قیام مسلحانه اینطور می گفتند ولی ایشان از سلاح های روز استفاده خواهند کرد و ایشان نیروهایی دارند که به مراتب از هر اسلحه‌ای کاری‌تر است.

وی تاکید کرد: قیام امام عصر متکی به سلاح نخواهد بود و پیروزی ایشان به واسطه تسخیر قلوب جهانیان است. همانند انقلاب اسلامی که امام(ره) کاری با دلهای مردم کردند که دیگر هیچ سلاحی جلودار آنها نبود. در روایات آمده ایشان با رعب و وحشتی که در دل دشمنانشان خواهد افتاد یاری می‌شوند. اگر سلاح پیروزی می‌آورد ابرقدرت ها تاکنون پیروز می‌شدند.

حجت الاسلام کلباسی محدودیت یاران امام عصر را به 313 نفر برداشت غلط از روایات دانست و گفت: اینها هسته اصلی یاران امام هستند. در روایات داریم که تا تعداد یاران ایشان به ده هزار نفر نرسد از مکه خارج نمی شوند و پس از آن هم میلیونها و بلکه میلیاردها نفر به ایشان می پیوندند. حتی مسیحیان و پیروان دیگر ادیان به یاری ایشان خواهند شتافت و به همین دلیل می گوییم حکومت آن حضرت، جهانی است.

رییس مرکز تخصصی مهدویت نقش صدا و سیما و رسانه های تصویری را در اشاعه فرهنگ مهدویت بسیار موثر خواند و گفت: رسانه‌ها می‌توانند با تولید برنامه‌های مناسب و جذاب واقعیت های این فرهنگ را همانطور که هست نمایش دهند. اولویت تبلیغ در این عرصه ساخت انیمیشن و فیلم‌های فاخر برای گروهای سنی مختلف است و پس از آن روش‌های دیگر هم موثر خواهد بود. /928/ت302/ع

ارسال نظرات