۲۳ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۱۰۸۸۰۳
در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم؛

نرم‌افزار فرهنگ موضوعی تفاسیر رونمایی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نرم‌افزار فرهنگ موضوعی تفاسیر براساس 20 دوره از تفاسیر شیعه و اهل سنت در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم رونمایی می‌شود.
قرآن كريم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدصادق یوسفی مقدم، مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم، امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از رونمایی نرم‌افزار فرهنگ موضوعی تفاسیر براساس 20 دوره از تفاسیر شیعه و اهل سنت در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم خبر داد.
 
وی افزود: نرم‌افزار فرهنگ موضوعی تفاسیر به انضمام 350 تفسیر تنظیم شده است و هزاران موضوع قرآنی در آن وجود دارد که متن تفاسیر به آن لینک شده و هیچ محقق قرآنی از آن بی‌نیاز نخواهد بود.

مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم ادامه داد: مخاطب با مراجعه به این نرم‌افزار، افزون بر مشاهده موضوع قرآنی مورد نظر، می‌تواند متن کتاب‌های تفسیری ارجاع داده شده به آن را نیز مشاهده کند.

وی خاطرنشان کرد: اطلاعات مورد نیاز نرم‌افزار فرهنگ موضوعی تفاسیر از سوی مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم تهیه شده و برای تدوین نهایی در اختیار مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام یوسفی مقدم همچنین از قرار داد تدوین و تهیه 9 طرح تولید نرم‌افزار قرآنی با مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور خبر داد و از آن جمله به نرم‌افزار فرهنگ و قرآن در 33 جلد و جلد هشتم دائرةالمعارف قرآن کریم اشاره کرد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برپایی نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، گفت: مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم به نیابت از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عهده‌دار بخش پژوهش این نمایشگاه است.

مدیر پژوهش نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بیان این‌که پنجاه کارشناس حوزوی در بخش‌های پژوهشی و پاسخ‌گویی به سؤالات علمی حضور خواهند داشت، گفت: دوازده گروه فعال در بخش تخصصی پاسخ به پرسش‌های قرآنی به چشم‌ می‌خورد.

وی از قرآن و عرفان، قرآن، مذاهب و فرق، قرآن و حدیث، مشاوره و اطلاع‌رسانی به زبان‌های عربی و انگلیسی، مشاوره قرآن و خانواده، مشاوره کودک و نوجوان و احکام و نیازمندی‌های خانواده از جمله این گروه‌های فعال نام برد و گفت: پژوهش نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، بخشی کاملاً علمی تخصصی است.
 
گفتنی است، نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از 6 مردادماه تا 4 شهریورماه مصادف با 26 ماه شعبان تا 26 ماه مبارک رمضان در مصلی بزرگ تهران برپا می‌شود. /920/پ202/ع

ارسال نظرات