۲۳ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۱۰۸۸۰۴
عضو مجلس خبرگان رهبری:

نهادینه‌شدن فرهنگ زکات زمینه عمران و آبادی را فراهم می‌کند

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری با مهم ارزیابی‌کردن مسأله زکات در دین اسلام، خواستار گسترش فعالیت‌های تبلیغی مبلغان در این خصوص شد و گفت: نهادینه‌شدن فرهنگ زکات در جامعه زمینه ساز عمران و آبادی مناطق مختلف است.
نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري
‌به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام و المسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، امروز در همایش منطقه ای زکات که در قائمشهر برگزار شد، با مهم ارزیابی‌کردن مسأله زکات در دین اسلام، خواستار گسترش فعالیت‌های تبلیغی مبلغان در این خصوص شد.

وی با اشاره به اهمیت مسأله زکات در دین مبین اسلام‌ گفت: امروز باید روش پرداخت زکات در میان مردم به خوبی تبیین شود و این مهم از وظایف روحانیان است.

امام جمعه قائمشهر با تأکید براین که مبلغان باید مسأله زکات را بیشتر برای عموم جامعه تبلیغ کنند، افزود: این سنت حسنه اسلامی در گذشته بسیار رواج داشت و بسیار پر رنگ بود؛ اما به دلیل عدم تبلیغ مناسب در این خصوص مردم کمتر به مسأله زکات می پردازند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، روحانیت را دیده‌بان دین مبین اسلام معرفی کرد و با بیان این که امروز علما و روحانیان بیش از هر زمان دیگری وظیفه دارند به تبلیغ ارزش های دینی در سطح جامعه بپردازند، خاطرنشان کرد: روحانیت باید احکام شریعت محمدی را به گونه ای تأثیر‌گذار و جذاب برای مردم بیان کند.

حجت الاسلام و المسلمین معلمی با اشاره به این که زکات در اسلام از جایگاه مهمی برخوردار است، ادامه داد: متأسفانه تبلیغ در این بخش بسیار ضعیف بوده که مبلغان باید در ایام مختلف در کنار دیگر مسائل دینی به بیان موضوع زکات بپردازند.

امام جمعه قائمشهر، لباس روحانیت را نشانه نبوت دانست و با بیان این که روحانیت وارثان اصلی شریعت محمدی هستند، خاطرنشان کرد: امروز همه ما وظیفه داریم در جهت تبلیغ هر چه بیشتر ارزش های اسلامی در سطح جامعه تلاش کنیم.

وی، نهادینه‌شدن فرهنگ زکات در جامعه را زمینه‌ساز عمران و آبادی مناطق مختلف دانست و افزود: با جمع آوری زکات هر منطقه و روستا و صرف این مبالغ جمع شده برای عمران و آبادانی مناطق شاهد خواهیم بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که بر بهره‌گیری از فرصت بوجود آمده در زمینه زکات خاطرنشان کرد: وجود افراد متمکن و محروم در جامعه بمنظور آزمودن افراد به مال و بی پولی است.

حجت الاسلام و المسلمین معلمی، تبلیغ مناسب مسأله زکات درجامعه را یک ضرورت دانست و با بیان این که متأسفانه هنوز بسیاری از آحاد جامعه با این موضوع و نحوه پرداخت آن آشنایی ندارند، ادامه داد: نهادینه کردن فرهنگ زکات باید دراولویت برنامه های تبلیغی قرار گیرد./950/پ202/س
ارسال نظرات