۲۵ تير ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۸
کد خبر: ۱۰۸۸۷۶
نماینده مجلس شورای اسلامی:

مجلس برای برخورد قاطع با ترویج عرفان‌های کاذب قانونگذاری کند

خبرگزاری رسا ـ‌ نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ‌در سال‌های اخیر جریان‌های متعددی در قالب عرفان کیهانی، انرژی درمانی و تصوف در کشور زیاد شده است و این خلأ قانونی در این زمینه وجود دارد که تا کارکرد سیاسی و انحرافی پیدا نکرده‌اند کسی برای جلوگیری آنان به سراغ آنها نمی‌رود.
حميد رضا فولادگر
حمیدرضا فولادگر، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان با اشاره نقش مهدویت در پویایی جامعه دینی ابراز داشت: بشارت‌های ظهور مهدی‌(عج) به عنوان کوبنده طاغوتیان در روایات شیعه و سنی وجود دارد.

وی ادامه داد: در هر دوره ای و حتی قبل از تولد امام زمان‌(عج) عده ای سعی کرده اند از این بحث سوء استفاده کنند و با ادعاهایی نظیر مهدی‌بودن و باب امام زمان بودن و امثال آن در میان مردم طرفدارانی را برای خود جذب کنند.

فولادگر با بیان این‌که باب نیابت امام زمان خاصه‌(عج) با اتمام ماموریت آخرین نائب خاص ایشان بسته شد، افزود: متاسفانه عدم آگاهی مردم در دوره‌های تاریخی سبب شد برخی همچون بابیه و بهاییه ابتدا به اسم امام زمان‌(عج) و سپس پیامبری برای خود دکان‌هایی را در مقابل مرجعیت شیعی باز کنند.

وی مدعیان دروغین را سوژه‌های مناسب استعمار برای ایجاد تفرقه در بین مسلمانان ارزیابی کرد و گفت: نمونه بارز این سوء استفاده را در قضیه بابیت و بهاییت مشاهده می‌شود به گونه ای که ابتدا روس، و بعد از آن انگلیس، آمریکا و رژیم صهیونیستی توانسته است از این مهره نهایت استفاده را داشته باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در بین اعضای بنیاد مهدی موعود‌(عج)، اظهار داشت: امروز نیز آسیب‌هایی چون تطبیق‌ تعیین وقت در زمینه مهدویت جامعه اسلامی را تهدید می‌کند.

وی تصریح کرد: بر اساس اعتقاد شیعه همواره کسانی بوده اند که با امام زمان‌(عج) رابطه داشته اند؛ اما به گونه‌ای نبوده که ادعا داشته باشند و هر موقع که بخواهند در محضر امام‌(عج) حاضر شوند.

فولادگر اضافه کرد: در زمینه تطبیق نشانه‌های ظهور بر برخی افراد نیز باید گفت همان‌گونه که رهبر انقلاب چند روز پیش فرمودند این نشانه ها برخی ضعیف و برخی صحیح است که در تطبیق آنها کار ساده‌ای نیست و انجام چنین کاری مصداق انحراف است.

وی نسبت دادن امور اجرایی کشور به امام زمان‌(عج) و دخیل دانستن مستقیم ایشان در برنامه‌ریزی‌های جاری کشور را از دیگر مصادیق انحرافات در بحث مهدویت دانست و افزود: همان‌گونه که بارها امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند، عنایت و تاییدات امام زمان همواره در انقلاب اسلامی مشهود بوده و هست ولی این به این معنا نیست که ایشان را به صورت ظاهری در برنامه‌ریزی‌های کشور دخیل بدانیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نتیجه اینگونه آسیب ها این می شود که نقش فقها و مراجع و روحانیت به صورت خواسته یا ناخواسته ضعیف شود و حتی سبب تضعیف جایگاه ولایت فقیه شود.

وی تاکید کرد: این افراد دو دسته اند برخی خواسته و آگاهانه و برخی بدون اطلاع به دام این گروه‌ها می افتند که باید حساب این دو را تفکیک کرد، هر چند در نتیجه به یک سمت می‌روند.

وی به تأکید ائمه اطهار(ع) بر تبعیت از فقها و مراجع به عنوان روات احادیث در دوران غیبت اشاره کرد و افزود: از آثار اعتقادی‌ انحرافات عرصه مهدویت، ‌عرفان‌هایی غیر از مسیر اهل بیت‌(ع) است،‌ و برخی نیز در دام عرفان‌های کاذب و مدعیان دروغین می‌افتند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: متأسفانه ظهور چنین گروه‌هایی در جامعه‌ مشخص نیست و انحرافات افراد در طول زمان مشخص می‌شود؛ از این رو برخورد مناسب با این گروه‌ها بسیار مشکل است همانطور که در ابتدا کسی فکر نمی کرد، جریان انحرافی تا چه حد خطرناک است.

وی ادامه داد: متاسفانه در سال‌های اخیر جریان‌های متعدد در قالب عرفان کیهانی، انرژی درمانی، تصوف و امثال این کارها در کشور زیاد شده است و این خلأ قانونی در این زمینه وجود دارد که تا کارکرد سیاسی و انحرافی پیدا نکرده اند کسی برای جلوگیری آنان به سراغ آنها نمی‌رود.

فولادگر تاکید کرد: مجلس باید در این زمینه و به منظور جلوگیری از ایجاد بسترهای فعالیت این‌گونه فعالیت‌ها، فکری بکند و جاهایی که قابلیت برخورد در آنها وجود دارد را شناسایی کند و قانون هایی را در این زمینه برای فعالیت فرقه ها قرار دهد.

وی افزود: در این راستا نه تنها مجلس، بلکه شورای انقلاب فرهنگی، دانشگاه‌ها، مراکز حوزوی، سازمان تبلغات اسلامی و به ویژه دفتر تبلیغات اسلامی باید از حداکثر توان خود بهره جویند و با روشنگری اطلاعات کافی در این زمینه را به مردم بدهند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه گاهی برخی از برخورد‌های ما نیز منجر به گسترده‌شدن برخی از این فرقه‌ها شده است و این حساسیت و ظرافت برخورد را نشان می دهد.

وی تسلط به مبانی این گروه‌ها و پاسخگویی به آنها در حوزه و دانشگاه را از مهم‌ترین راهکارهای لازم در این زمینه عنوان کرد و افزود: شهید مطهری در نقد مارکسیسم ابتدا به مبانی آنها مسلط می‌شد و به گونه ای مارکسیسم را توضیح می داد که حتی خود آنها معتقد بودند شهید مطهری بهتر از آنها توضیح می دهد.

فولادگر اضافه کرد: شهید مطهری از یک سو این مباحث را در محیط‌های دانشگاهی و حوزوی مطرح می کرد و این هشداری است به ما که در محیط رسانه ای نباید مسائل را تابلو کرد و به این مسائل دامن زد.

وی با بیان این‌که همواره در طول تاریخ بعد از یک سری سرخوردگی‌ها و جنگ‌ها، عرفان‌گرایی گسترش یافته است، بیان داشت: دستگاه‌های تبلیغی که در جمهوری اسلامی حضور دارند باید توجه داشته باشند حالا که بودجه رسمی دارند و نظام اسلامی در کشور برقرار است برخورد فرهنگی لازم در رویارویی با این فرقه‌ها انجام شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: بیان کلام اهل بیت(ع) به یقین سبب توجه افراد به سوی عرفان اسلامی خواهد شد./965/ت302/س
ارسال نظرات