۲۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۱۰۸۸۹۵

مرکز بزرگ آموزش علوم اسلامی در تبریز احداث می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی از احداث بزرگ‌ترین مرکز آموزش علوم اسلامی تبریز در آینده نزدیک خبر داد.
حوزه علميه
حجت الاسلام وحدت مشهوری، معاون آموزشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: بر اساس تفاهمی که استانداری آذربایجان شرقی با مرکز مدیریت حوزه علمیه قم داشته، از سوی دولت زمین برای احداث مدارس علمیه در شهرهایی که هم حوزه علمیه خواهران و هم برادران در نظر گرفته شده، اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: بخشی از این زمین‌ها اراضی مربوط به وقفیات و سهم امام بوده که با نظر آیت الله مجتهدشبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و بخشی دیگر از سوی دولت برای راه‌اندازی مدارس علمیه در دیگر شهرهای فاقد حوزه علمیه اختصاص یافته است.

حجت الاسلام مشهوری همچنین از احداث بزرگ‌ترین حوزه علمیه تبریز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: طبق تفاهم‌نامه دیگر مرکز مدیریت حوزه علمیه قم با استانداری آذربایجان شرقی بزرگ‌ترین مرکز آموزش علوم اسلامی تبریز در آینده نزدیک احداث خواهد شد.

معاون آموزشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی خاطر‌نشان کرد: زمینی به مساحت نزدیک به 40 هکتار در ضلع جنوبی بزرگراه شهید کسایی تبریز برای این امر در نظر گرفته شده که دولت نیز 40 میلیارد ریال در طول 4 سال برای تسریع در روند احداث این پروژه مساعدت خواهد داشت.

وی احیای جایگاه تاریخی حوزه علمیه تبریز را دغدغه همه متولیان امور دینی استان دانست و گفت: تلاش‌های زیادی برای تحقق این امر صورت گرفته که جا دارد از تلاش و پیگیری‌های جدی و مکرر آیت الله شبستری به عنوان رییس حوزه‌های علمیه استان تقدیر شود./935/پ202/س
ارسال نظرات