۲۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۱۰۸۹۱۰
استاد حوزه و دانشگاه:

مبارزه با خرافه‌‌گرایی در زمینه مهدویت مهم‌ترین رسالت مبلغان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: مبارزه با خرافه‌های دینی در زمینه مهدویت مهم ترین رسالت مبلغان است.
مسؤول شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي بهشهر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام مهدی خوشرو، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بهشهر، امروز در جشن میلاد حضرت ولی عصر(عج) در بهشهر، شناخت امام زمان(عج) را یکی از مهم‌ترین وظایف مسلمانان دانست و افزود: شناخت صحیح و آشنایی با صفات و خصوصیات آن حضرت سبب می‌شود تا بهتر به وظایف خود به عنوان یک مسلمان عمل کنیم.

وی با اشاره به برخی از انحرافات موجود در جامعه در خصوص مهدویت و ظهور، مطالب بیان شده در مستند ظهور نزدیک است را یک انحراف بزرگ دانست و اظهار داشت: مردم در برابر این‌گونه مطالب خرافی باید به مستندات دینی مراجعه کنند.

حجت الاسلام خوشرو بیان داشت: باید برای رواج هر چیزی از راه آن وارد شویم و نباید اذهان عمومی را با چیزهایی پر کنیم که واقعیت ندارد.

این استاد حوزه و دانشگاه، شناخت امام زمان‌(عج) را از مهم‌ترین عامل مسلمانی در جامعه دانست و تصریح کرد: این شناخت تا آن اندازه اهمیت دارد که بنا به گفته حضرت رسول(ص) و ائمه معصومین‌(ع)‌«هر کس بمیرد و امام زمان خود را نشناسد چون کسی است که زمان جاهلیت مرده باشد».

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بهشهر، خاطرنشان کرد: وقتی شناخت حاصل شود، دیگر امام زمان(عج) خود را از یاد نمی‌بریم و هر گاه از آن حضرت یاد می‌کنیم تنها یک نام در ذهن ما نقش نمی‌بندد، بلکه یک شخصیت کامل با صفات عالیه مجسم می‌ شود که حتی نام و القاب ایشان الگو دهنده به شیعیان خواهد بود.

حجت الاسلام خوشرو با اشاره به این که وظیفه شیعه از منظر صاحب الزمان (عج) خودسازی بر اساس معیارهای اصیل است، خاطرنشان کرد: همه ما باید با شناخت درونی خود، شرایط را با پاک نگه داشتن برای ظهور امام زمان (عج) فراهم کنیم.

وی با بیان این که ترویج اندیشه مهدویت جوانان را از انحرافات مصون می‌دارد، ادامه داد: رواج مهدویت سبب تربیت نسل جوانی با روحیه ضداستکباری می شود.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بهشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط روز منطقه و جهان تصریح کرد: اکنون در زمان بیداری مسلمین و خیزش اسلام در جهان روبرو هستیم و نباید با استفاده از برخی از ابزارهای نادرست در اعتقادات جامعه خلل ایجاد کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: مستند «ظهور بسیار نزدیک است» با اعتقادات مردم بازی کرده، و باید روشنگری های مختلف در هر زمان و مکان در این رابطه صورت گیرد تا از بروز انحرافات در جامعه جلوگیری شود./950/پ202/س
ارسال نظرات