۲۵ تير ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۱۰۸۹۵۲
استاد حوزه علمیه قم:

فرهنگ انتظار جنبه‌های تربیتی فراوانی دارد

خبر گزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: گسترش ظلم پیش از ظهور، مردم را آماده پذیرش منجی می‌کند به صورتی که انتظار به یک مطالبه کلی و همه گیر تبدیل می‌شود.
محمد عالم زاده نوري



حجت الاسلام محمد عالم‌زاده نوری، عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: انتظار دنباله فلسفه خلقت و موضوع انتظار بازگشتی به موضوع خلقت انسان است.

وی در ادامه هدف از خلقت انسان از سوی خداوند را رسیدن به نقطه‌ای دانست که انسان را به کمال می‌رساند و خداوند متعال در پایان تاریخ هدف نهایی خود را بر زمین محقق می‌کند و وعده ای را که به بشر داده به منصه ظهور می‌رساند و سرانجام جامعه ایده آل انسانی محقق خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم در بیان مفهوم انتظار اظهار داشت: انتظار یک امر واقعی است و هدف از خلقت انسان را تکمیل می‌کند، همچنین فرهنگ انتظار جنبه‌های تربیتی فراوانی دارد به گونه‌ای که انسان‌هایی که به دنبال مصلح هستند در راه اصلاح حرکت می کنند، و افق روشنی پیش روی خود می بینند و از ناامیدی ها بدور خواهند بود.

حجت الاسلام عالم زاده نوری در بیان شرایط پیش از ظهور گفت: در روایات وارده در مورد شرایط پیش از ظهور آمده است که جوامع انسانی از ظلم و ستم پر می شود و نظام حاکم بر جهان ظالمانه خواهد بود بصورتی که عدالت اجتماعی در زمینه های مختلف پیش از ظهور به خطر می‌افتد.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به فشارهایی که حاکمان سلطه‌گر به مردم وارد می‌کنند، مردم به دنبال پذیرش ظهور بر می آیند به صورتی که انتظار به یک مطالبه کلی و همه گیر تبدیل می شود و مردم خود را آماده ظهور صاحب الزمان(عج) می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قم در پایان گفت: در تبلیغ مهدویت باید عالمانه عمل کنیم، و به مقام امام زمان (عج) توجه ویژه ای داشته باشیم. در ترسیم هدف والای امام زمان (عج) کوشا باشیم به صورتی که ترسیمی روشن از امام و قیامش به جامعه تحویل دهیم تا پاسخ گوی نیاز جامعه باشد./929/ت303/ع

ارسال نظرات