۲۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۰۸۹۷۴
امام جمعه چالوس:

دوری از معارف مهدوی دنیای امروز را با چالش روبه‌رو کرده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه چالوس با بیان این که دوری از معارف مهدویت، دنیای امروز را با چالش‌های متعددی روبه‌رو ساخته است، خاطرنشان کرد: اندیشه انتظار می تواند جامعه بشری را در برابر همه مشکلات واکسینه کند.
امام جمعه چالوس


حجت‌الاسلام محمد مهدی راشدی، امام جمعه چالوس، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، اعتقاد به مهدویت را کلید واژه سعادت دنیا و آخرت دانست و با بیان این که همه ارکان حکومت اسلامی باید در خدمت تبلیغ مهدویت باشد، گفت:
 مهدویت رمز حیات و هویت تشیع است و همه ما وظیفه داریم بخشی از سرمایه خود را به نشر این موضوع اختصاص دهیم.
 
وی با بیان این که امروز جهان تشنه تشیع و مهدویت است چرا که مهدویت تنها مکتبی است که برای آینده جهان برنامه دارد، افزود:
 فرهنگ مهدویت و انتظار، بخشی از آرمان‌های نظام اسلامی و مکتب تشیع است و همواره در طول تاریخ پژوهشگران و دانشمندان بزرگ اسلامی برای تبیین آن تلاش کرده‌اند.

امام جمعه چالوس با بیان این که عاشورا و مهدویت حافظ اسلام در طول تاریخ هستند و به نوعی روح جاری در دین اسلام محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: امروز پاسداشت اندیشه مهدویت یک ضرورت مهم در جامعه اسلامس محسوب می شود که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام راشدی، فلسفه قیام امام حسین(ع) را همان فلسفه فرهنگ مهدویت دانست و با بیان این که با گسترش ارزش‌ها و تقویت ایمان و باورهای دینی، فرهنگ مهدویت و انتظار نیز در جامعه اسلامی تقویت خواهد شد، ادامه داد: حفظ وحدت و اعتقادات ارزشی در پایبندی به فرهنگ مهدویت و انتظار می‌تواند سد محکمی در مقابل توطئه‌های دشمنان و هجمه‌های فرهنگی باشد.

وی، تحریف ویژگی‌های شخصیتی حضرت حجت(عج) و هم‌چنین بی‌اهمیت جلوه‌‌دادن قیام جهانی آن بزرگوار را از فعالیت‌های دشمنان در این زمینه عنوان کرد و با اشاره به این که تبیین ابعاد قرآنی و روایی موضوع مهدویت از راه‌های خنثی کردن این توطئه‌ها است، گفت: اندیشه های متعالی مهدویت نجاتبخش جامعه از ناهنجاری‌های اجتماعی است.

حجت الاسلام راشدی نوری، انقلاب اسلامی ایران را از برکات مهدویت دانست و اظهار داشت: انقلابیون باید همه سعی و تلاش در ابعاد مختلف فرهنگی و اجتماعی بر زمینه‌سازی حکومت عدالت‌گستر حضرت مهدی (عج) به کار گیرند.

امام جمعه چالوس با بیان این که دوری از معارف مهدویت، دنیای امروز را با چالش‌های متعددی روبه‌رو ساخته است، خاطرنشان کرد: اندیشه انتظار می تواند جامعه بشری را در برابر همه مشکلات واکسینه کند.

حجت الاسلام راشدی با اشاره به این که دشمنان نظام اسلامی امروز همه توان و سرمایه گذاری خود را برای تضعیف معارف مهدویت به کار گرفته است، تصریح کرد: باید با ترویج اندیشه متعالی مهدویت نسل جوان جامعه را در برابر اندیشه های انحرافی دشمنان واکسینه کنیم.

امام جمعه چالوس با بیان این که دشمنان اسلام امروز فرهنگ اصیل اسلامی ما را هدف تهاجم های خود قرار داده‌اند، گفت: برای مقابله با این تهاجم‌های گسترده باید به دنبال ترویج اندیشه‌های ناب اسلامی باشیم.

وی با اشاره به این که دشمنان نظام اسلامی بیش از سه دهه است که فرهنگ اسلامی ما را مورد تهاجم خورده قرار داده‌اند، افزود: حمایت از فرقه‌های انحرافی و گروه‌های ضاله تنها بخشی از برنامه‌ های دشمنان اسلامی برای تضعیف اسلام ناب است.

امام جمعه چالوس با تأکید بر این که در طول شبانه روز هزاران شبکه ماهواره ای و رادیویی فرهنگ اصیل اسلامی ما را مورد هجمه‌های خود قرار داده‌اند، گفت: متأسفانه هر روز نیز شیوه‌های تبلیغاتی آنها علیه معارف دینی تغییر می‌کند که این نیازمند توجه بیشتر مسؤولان دینی و فرهنگی کشور است.

حجت‌الاسلام راشدی نوری همچنین از برگزاری دومین دوره همایش ظهور آفتاب در نیمه شعبان امسال خبر داد و گفت: آشناسازی جامعه با فرهنگ انتظار و مهدویت و همچنین افزایش میزان شناخت مردم نسبت به انحراف‌های این بخش مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش است.

امام جمعه چالوس در بخش دیگری از سخنان خود، راه‌اندازی نخستین کتابخانه تخصصی مهدویت مازندران در غرب استان را یکی از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در جهت ترویج فرهنگ مهدویت دانست و خاطرنشان کرد: این کتابخانه بیش از پنج‌هزار جلد کتاب دارد که برای استفاده عموم آماده شده است.

وی با تأکید براین که جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند آشنایی با معارف مهدوی است، خاطرنشان کرد: اندیشه‌های متعالی مهدویت نجاتبخش جامعه از ناهنجاری های اجتماعی است./950/ت302/س

ارسال نظرات