۲۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۱۰۸۹۷۶
آیت الله شبستری:

تبعیت از ولی فقیه تبعیت از امام زمان‌ است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز رسالت شیعیان در شرایط حساس کنونی را گام برداشتن برای مقدمه‌سازی جهت ظهور حضرت ولی عصر‌(عج) دانست.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، شب گذشته در دیدار مدیرکل بهزیستی استان با تاکید بر ولایت‌مداری در دوران غیبت حضرت ولی‌عصر(عج) اظهار داشت: حاکمیت مهدویت در جامعه اسلامی از طریق نهادینه‌شدن فرهنگ ولایت فقیه میسر است.

امام جمعه تبریز گفت: باید توجه داشت که تبعیت از ولی فقیه در حقیقت تبعیت از امام زمان‌(عج) است و در این راه هرگونه کوتاهی به هیچ عنوان قابل قبول نیست، چراکه دشمنان داخلی و خارجی به دنبال تضعیف جایگاه و نقش ولایت در نظام اسلامی هستند.

وی ادامه داد: در حالی‌که دشمنان اسلام و انقلاب هر لحظه برای توطئه علیه جمهوری اسلامی و کشورهای مسلمان نقشه‌هایی را برنامه‌ریزی می‌کنند، توجه به مهدویت و برگزاری آیین‌های باشکوه مذهبی به خصوص اعیاد نیمه شعبان گامی در جهت خنثی‌سازی توطئه‌ها است.

آیت الله شبستری رسالت و وظیفه شیعیان در شرایط حساس کنونی را گام برداشتن برای مقدمه‌سازی جهت ظهور حضرت ولی عصر‌(عج) دانست و گفت: ظهور امام زمان‌(عج) برای احیای دوباره اسلام بوده و به هیچ وجه ایشان درصدد ایجاد دین جدید نخواهند بود.

وی انقلاب اسلامی را زمینه‌ساز انقلاب جهانی حضرت مهدی‌(عج) بیان کرد و با اشاره به تحولات منطقه و بیداری اسلامی کشورهای عربی‌ اظهار داشت: این تحولات عمیق در حقیقت آماده‌سازی افکار عمومی جهانیان برای قیام امام زمان است.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود خواستار توجه رسانه‌ها به نهادینه‌کردن فرهنگ بیمه شد و اظهار داشت: نهادینه‌کردن فرهنگ بیمه در کنار اعتمادسازی میان مردم و حذف پیچ و خم‌های اداری باید مورد توجه باشد.

آیت الله شبستری با بیان اینکه رسیدگی به محرومان، مستضعفان و درماندگان رویکرد اسلام اصلی اسلام است، گفت: در تاریخ اسلام توجه به انسان‌های ضعیف و آسیب دیده هرچند در جبهه دشمن باشد، مورد تاکید قرار دارد./935/پ202/س
ارسال نظرات