۲۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۱۰۸۹۸۷
پژوهشگر عرصه مهدویت:

مشروعیت دینی و مقبولیت جهانی ویژگی حکومت امام عصر است

خبرگزاری رسا ـ پژوهشگر عرصه مهدویت مشروعیت و مقبولیت را دو شرط اصلی حکومت رهبری دینی در جامعه عنوان و تأکید کرد: امام عصر(عج) با مشروعیت دینی و مقبولیت جهانی ظهور می کنند.
مهدويت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام علی اسدی، کارشناس مرکز تخصصی مهدویت، امروز در جشن نیمه شعبان در مجتمع خاتم الانبیا(ص) رشت، انسجام بخشی به افکار انسان ها از برکات حگومت جهانی حضرت مهدی(عج) اعلام و اظهار داشت: پس از تکامل عقول بشری کار های احمقانه مانند برخی رفتار‌هایی که با هدف رکود شکستن انجام می‌شود و یا برخی از جشن‌هایی که محتوایی ندارند از بشریت دیده نمی شود.

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت قم خاطر‌نشان کرد: تکامل عقول و اندیشه بشری سبب میشود که انسان ها در هر کاری بیش از آن‌که نفع خود را در نظر بگیرند به نفع دیگران و جامعه بیاندیشند.

وی تاکید کرد: زندگی کردن در چنین فضایی باعث می شود همگان برای پیشرفت و توسعه همه جانبه توام با عدالت تلاش کنند.

حجت الاسلام اسدی، توفیق اقتصادی حکومت حضرت مهدی(عج) را زمینه ساز پیاده کردن برنامه های اعتقادی و معنوی در دوران آن حضرت دانست و گفت: در حکومت مهدوی(عج) جوامع بشری براساس عدالت اجتماعی، متحد و بسیج می کند.

این پژوهشگر عرصه مهدویت، خواست و اراده مردمی را شرایط اصلی ظهور برشمرد و گفت: یکی از علل طولانی شدن زمان ظهور نیز تامین شرایط و کامل شدن خواست مردم برای ظهور آن حضرت است.

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت قم با بیان این که زندگی انسانی به شکل اصلی تنها در دوران بعد از ظهور مشهود می شود، بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان زمینه‌ساز ظهور منجی آخرالزمان در همه دنیا شناخته شده است.

حجت الاسلام اسدی، مشروعیت و مقبولیت را دو شرط اصلی حکومت رهبری دینی در جامعه عنوان و بیان داشت: امام عصر(عج) با مشروعیت دینی و مقبولیت جهانی ظهور می کنند.

وی در ادامه سخنان خود معرفت، محبت، عهد و پیمان و در نهایت اطاعت از امام زمان‌(عج) را وظیفه همگان دانست و با بیان این که هرچه معرفت بیشتر شود، محبت نیز بیشتر می‌شود، ادامه داد: وظیفه ما این است که اطاعت در زمان غیبت به درستی صورت گیرد و مهم‌ترین وسیله برای این کار ارتباط با مراجع و ولایت فقیه است. 

پژوهشگر عرصه مهدویت با بیان این که باید در زمان غیبت امام زمان‌(عج) زمینه تحقق تمدن اسلامی در دنیا را فراهم کنیم، افزود: این امر وظیفه‌ای بسیار سنگین است./950/پ202/س
ارسال نظرات