۲۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۱۰۸۹۹۲
آیت الله موسوی جزایری:

خدمت و سربازی برای امام زمان بزرگ‌ترین افتخار علما و حوزه‌های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری خدمت و سربازی برای امام زمان(عج) را از بزرگ ترین افتخارات علما و حوزه‌های علمیه دانست.
آيت الله موسوي جزايري در مراسم ميلاد امام زمان(عج) آيت الله موسوي جزايري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، صبح امروز در جشن میلاد امام زمان(عج) که در بیت امام جمعه اهواز برگزار شد، با بیان این که لباس مقدس روحانیت، لباس سربازی امام زمان(عج) است، اظهار داشت: دعا برای نوکری و سربازی امام زمان(عج) از بهترین نیایش ها است که همواره مراجع و بزرگان دین برآن تأکید داشته اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با نقل خاطره ای از حضرت آیت الله وحید خراسانی، تصریح کرد: در عصر مرجعیت آقا سید ابوالحسن، حضرت آیت الله وحید خراسانی در دوران نوجوانی، منبر می رفتند و سخنرانی می کردند.

وی، اضافه کرد: مجلسی با حضور آقا سید ابوالحسن در نجف برگزار شد که خطاب به ایشان فرمودند: «‌حضرت آیت الله وحید خراسانی فردی سخنران و منبری هستند‌»، آقا سید ابوالحسن فرمودند که آیت الله وحید خراسانی به منبر بروند و از سخنان ایشان استفاده کنیم.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان تصریح کرد: حضرت آیت الله وحید خراسانی بعد از حمد و ثنای خداوند متعال و ایراد سخنان در هنگام دعا خطاب به امام زمان(عج) فرمودند که «‌ای سرور و سالار ما این پیرغلام و بزرگ ما (سید ابوالحسن) را مورد تأیید خودت قرار بده‌» که ناگهان صدای گریه سید ابوالحسن به گوش رسید؛ از این رو علت اصلی گریه ایشان توجه به سربازی امام زمان(عج) است و یکی از بزرگ‌ترین افتخارات علمای بزرگ حوزه‌های علمیه نوکری و سربازی برای امام زمان(عج) است.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان، ملبس شدن به لباس روحانیت را خدمت و سربازی برای امام زمان(عج) دانست و گفت: عزیزانی که در این روز بزرگ به لباس مقدس روحانیت ملبس شده اند به منزله انتخاب آنان از سوی خداوند برای سربازی و خدمت به امام زمان(عج) است.

مدرس خارج فقه و اصول‌ تصریح کرد: باید سربازی امام زمان(عج) را به خوبی انجام دهیم و این خدمت نباید همراه با ریا، طمع و اسم و رسم دنیایی باشد؛ چراکه همه پوچ و توخالی است و مورد عنایت و نظر حضرت حجت بن الحسن(عج) قرار نخواهد گرفت.
 
امام جمعه اهواز‌ تأکید کرد: ورود در صنف نوکری صحیح و درست امام زمان(عج) از بهترین خوبی ها و زیبایی های عالم است که سبب سرافرازی و سربلندی انسان در دنیا و آخرت می شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با تأکید بر این که نوکری و خدمت به امام زمان(عج) مسؤولیتی بزرگ و خطیر است، اذعان داشت: مسؤولیت خدمت به امام زمان که نصیب قشر روحانیت شده، بسیار حساس و خطیر است که از خداوند منان خواستاریم در این راه هیچ یک از روحانیان را دچار لغزش و دلسردی نکند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، در بخش دیگری از سخنان خود به پیشرفت های آموزش عالی در استان خوزستان اشاره و خاطرنشان کرد: امروز بیش از 215 هزار نفر دانشجو در دانشگاه‌های دولتی، آزاد و پیام نور خوزستان مشغول تحصیل هستند که این آمار برای استان خوزستان بسیار بالا و خوب است.

آیت الله موسوی جزایری‌ با بیان این که در کنار حضور فعال دانشجویان، توسعه حوزه های علمیه نیز از پیشرفت خوبی برخوردار است، اذعان داشت: در سطح استان خوزستان بیش از 3 هزار طلبه علوم دینی مشغول تحصیل هستند که بخش عظیمی از این طلاب در حوزه علمیه اهواز و بقیه در حوزه‌های علمیه خوزستان در حال فراگیری علوم دینی هستند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری‌ خاطرنشان ساخت: خوشبختانه حوزه علمیه خوزستان بعد از حوزه علمیه قم با انجام فعالیت‌های خوب و مثبت و توسعه‌های کیفی و کمی هم طراز حوزه علمیه اصفهان در سطح کشور شده است.

آیت الله موسوی جزایری، از فعالیت 18 مدرسه علمیه در شهرستان اهواز خبر داد و گفت: زمانی که ظرفیت پذیرش حوزه‌های علمیه اهواز تکیمل می‌شود ما مجبور می‌شویم که مدرسه علمیه جدیدی را در این شهرستان تأسیس کنیم که کاری آسان به نظر نمی‌رسد.

آیت الله موسوی جزایری، در پایان سخنان خود ضمن دعا برای حفظ نظام اسلامی و پیروزی نهایی مردم مسلمان بپا خاسته‌ اظهار داشت: در این روز مبارک دعا برای فرج امام زمان از بهترین دعاها است که امیدواریم خداوند متعال ما را از بهترین سربازان ایشان قرار بدهد./9461/پ202/س

ارسال نظرات