۲۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۱۰۸۹۹۳
با وجود کارشکنی های وهابیت؛

جشن نیمه شعبان در عربستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ شیعیان عربستان به رغم کارشکنی های وهابیت، مراسم میلاد حضرت ولیعصر (عج) را با شکوه برگزار کردند.
امام زمان
به گزارش خبرگزاری رسا، شیعیان عربستان، دیشب و امروز، جشن میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت امام زمان (عج) را در شهرهای مختلف این کشور برگزار کردند.

پیروان اهل بیت (ع) در احساء، دمام، قطیف و مدینه منوره از ساعت های اولیه بعداز ظهر روز گذشته در مساجد و حسینه ها حضور یافته و علاوه بر برگزاری جشن باشکوه نیمه شعبان به احیای این شب شریف پرداختند.

ورودی شهرها و مناطق شیعه نشین عربستان با چراغانی و پرچم های تبریک آذین بندی شده و سروده های مذهبی در خیابان ها پخش می شود.

خیابان های مناطق شیعه نشین به شدت با ازدحام مواجه بوده و ده ها هزار تن از شهروندان شیعه به خیابان ها ریخته و با پخش شیرینی و شربت، جشن فرخنده میلاد منجی بشریت را گرامی داشتند.

حضور گسترده شیعیان در مساجد و حسینیه ها و همچنین عید دیدنی از همسایگان در پی دعوت علمای شیعه این کشور برای تاکید بر برنامه های عبادی و جلوگیری از مزاحمت های سال های گذشته بوده است.

شیعیانی که در مناطق غیرشیعه نشین زندگی می کنند تنها توانستند در منازل یکدیگر حاضر شده و اجازه برگزاری جشن را نیافتند.

بسیاری از خانواده های شیعه عربستان نیز برای حضور در جشن های این میلاد فرخنده به عتبات مقدس عراق و ایران سفر کردند.

گفتنی است علما، شبکه های ماهواره ای و سایت های اینترنتی وهابیت به شدت تلاش می کند تا فضیلت شب نیمه شعبان را ناچیز و غلو شیعیان جلوه دهند.

شیخ عبدالعزیز آل الشیخ، مفتی عربستان در آخرین اظهار نظر علیه شیعیان، مساله مهدویت را از دروغ های بزرگ و خرافه های تشیع خواند./980/902/گ
ارسال نظرات