۲۷ تير ۱۳۹۰ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۱۰۹۰۷۲
محقق حوزه علمیه قم:

وحدت عامل پیروزی امت اسلام است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس پژوهشی دفتر مطالعات و پژوهشهای مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: امروز روحانیان و کسانی که تریبون‌های عمومی در دست دارند باید قابلیت‌های وحدت را بارور کنند.
هفته وحدت، اتحاد، وحدت


حجت الاسلام علی اکبر گندمکار، پژوهشگر دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: یکی از رموز موفقیت انقلاب اسلامی ایران رهبری امام خمینی(ره) و تاکید ایشان بر حفظ وحدت بود.

وی بیان داشت: وحدت بزرگترین عامل پیروزی انقلاب های مردمی و جهان اسلام است و امت اسلامی با تمسک به وحدت می‌توانند به اهداف والای خویش برسند.

محقق حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه اندیشه وحدت آفرین امام خمینی(ره) در ایران موجب پیروزی اراده مردمی بر حکومت 2500 ساله شاهنشاهی شد، ادامه داد: امروز بیداری اسلامی در بحرین، الجزایر، یمن نشات گرفته از موج بیداری اسلامی و با توجه به وحدت در جامعه اسلامی به پیش می‌رود.

وی اظهار داشت: امروز گروه‌های فتح و حماس با تکیه بر قوت وحدت موجب باز شدن مرز به سوی خود شده‌اند و اسراییل را در اضمحلال بیش از پیش فرو بردند.

این محقق علوم اسلامی، تحقق خودباوری، پیشرفت و توسعه را در سایه وحدت دانست و اظهار داشت: امام خمینی(ره) وحدت را رمز پس زدن استعمار و استکبار از کشور بیان داشتند و بارها نسبت به خطر تفرقه و اختلاف هشدار دادند.

حجت الاسلام گندمکار با اشاره به اینکه دشمن تلاش می کند تا با شایعه سازی و پرداخت پول های کلان، وحدت جامعه اسلامی را دچار تزلزل کند تا به اهداف شوم خود برسد، بیان داشت: امروز روحانیون و کسانی که تریبون های عمومی در دست دارند باید قابلیت های وحدت را بارور کنند.

این محقق حوزه علمیه قم با بیان این که وحدت نقش بسزایی در پیروزی دارد، ادامه داد: از این رو امام خمینی(ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکیدی دوچندان بر این مساله داشتند. /909/ت303/ع

ارسال نظرات