۲۷ تير ۱۳۹۰ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۱۰۹۰۷۸
مدیر مرکز اسلامی هامبورگ:

خودسازی‌ مهم‌ترین وظیفه منتظران در عصر غیبت است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به وجود روایات اسلامی در زمینه مهدویت، اظهار داشت: خودسازی، دیگران سازی و زمینه سازی،‌ مهم‌ترین وظیفه منتظران در عصر غیبت است
حجت الاسلام والمسلمين رضا رمضاني مدير مرکز اسلامي هامبورگ و عضو مجلس خبرگان رهبري
حجت الاسلام و المسلمین رضا رمضانی گیلانی، نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، به موضوع مهدویت در سایر ادیان اشاره کرد و گفت: بحث مهدویت در معارف و آموزه های اسلامی منحصر به دیدگاه شیعه به مقوله آخرالزمان نیست.

مدیر مرکز اسلامی هامبورگ اظهار داشت: در روایات اسلامی، به صورت دقیق و عمیق همه مسائلی که در زمینه مهدویت مطرح است مورد بحث قرار گرفته است.

وی با بیان این که سیره حضرت مهدی(عج) را باید با شناختی که از سیره حضرت محمد(ص)داریم، تبیین کنیم، خاطر‌نشان کرد: پیامبر اکرم(ص) در روایات بسیاری به توصیف شمایل، روش و منش حضرت مهدی(عج) می‌پردازند.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی گیلانی به معرفی پیامبر اکرم(ص) در قرآن با عنوان رحمه ‌للعالمین اشاره کرد و با بیان این که حضرت مهدی(عج) مظهر آن رحمت و رحمه للعالمین هستند، ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) در پایان خطبه مفصل غدیر به جریان مهدویت اشاره می‌کنند.

مدیر مرکز اسلامی امام علی(ع) هامبورگ در خصوص اشارات نهج البلاغه به فرهنگ مهدویت اشاره کرد و با بیان این که حضرت علی(ع) در نهج البلاغه آخرالزمان و فضاهای آخرالزمان را توصیف می کنند، خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) با توصیف جامعه بشری و بی دینی مردم آخرالزمان، به ویژگی های مردان و زنان آخرالزمان نیز اشاراتی دارند.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی گیلانی اعلام کرد: روایاتی در خصوص علائم قطعی و غیر قطعی، افرادی که قبل از ظهور شهید می شوند و جریان های باطلی که بعد از ظهور بروز پیدا می کنند، در کلام ائمه معصومین(ع) به صورت فراوان ذکر شده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که به فرهنگ مهدویت به صورت تفصیلی در آموزه‌های روایی اهل بیت(ع) پرداخته شده است، گفت: در هیچ زمینه دیگری مانند مهدویت با این حجم گسترده از روایات روبه‌رو نیستیم که فضای شخصیتی، شخصی و قبل و بعد از ظهور را تبیین کند.

وی به وظایف منتظران اشاره کرد و با بیان این که خودسازی، دیگران‌سازی و زمینه‌سازی از مهم‌ترین وظایف منتظران در عصر غیبت امام زمان(عج) است، ادامه داد: انسان باید به وظایف خود توجه کند؛ چون انسان بودن، مسلمانی و مکلف‌شدن هزینه‌هایی دارد./950/ت302/س
ارسال نظرات