۲۷ تير ۱۳۹۰ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۱۰۹۰۸۱
امام جمعه خوی:

تربیت نسل ولایی و منتظر رسالت مادران در عصر غیبت است

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه‌های علمیه خوی در جمع خواهران طلبه گفت: از مسؤولیت‌های خطیر مادران، تلاش برای تربیت یک نسل ولایی و منتظر است.
مراسم تجليل از برگزيدگان مسابقه مهدويت مراسم تجليل از برگزيدگان مسابقه مهدويت مراسم تجليل از برگزيدگان مسابقه مهدويت مراسم تجليل از برگزيدگان مسابقه مهدويت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، به مناسبت میلاد مسعود منجی عالم بشریت امام زمان‌(عج) جشن باشکوهی در حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) خوی برگزار شد و جوایز نفیسی به بانوان و طلاب خواهر برگزیده در مسابقه بزرگ مهدویت از سوی امام جمعه و رییس حوزه‌ علمیه خوی اهدا شد.

حجت الاسلام شکوری، امام جمعه خوی در این مراسم ظهور دین مقدس اسلام را احیا‌‌گر جایگاه زنان در طول تاریخ عنوان و اظهار کرد: با ظهور اسلام زن به جایگاهی رسید که با پیامبر خدا(ص) بیعت می کند، محافظ ایشان در جنگ با کفار می شود، اسلام به زن اجازه می دهد در جامعه اسلامی در کنار مردان با رعایت شؤونات اسلامی به فعالیت بپردازد.

با عمل به دستورات دین در خانواده ها ناهنجاری ها برطرف می شود

وی در ادامه خاطرنشان کرد: رابطه زن و شوهر در محیط خانه، نوع برخورد آنان با یکدیگر، رعایت کردن حقوق متقابل و توجه جدی به مسائل زناشویی از موضوعات مهم در دین مقدس اسلام است که احکام مهم و متعددی در این زمینه وارد شده است که اگر خانواده ها مورد توجه قرار داده و به حکمت آنها پی ببرند بخش مهمی از نارسایی ها و ناهنجاری های موجود در جامعه از این طریق قابل حل است.

زنان منتظر، فرزندانی ولایت مدار تربیت کنند

امام جمعه خوی به نقش زنان در تربیت فرزندانی دیندار و ولایت مدار اشاره و اظهار کرد: تمام ارزش‌های دینی و اخلاقی، در درون خانواده شکل گرفته و به جامعه منتقل می شود به ویژه ارزش‌ دینداری و ولایت‌مداری که از ارزش‌هایی است که استکبار جهانی نوک تیز حمله خود را متوجه آن کرده است لذا از جمله مسؤولیت های خطیر مادران، تلاش برای تربیت یک نسل ولایی و منتظر است.

تقویت بنیان های دین از رسالت های زنان عصر غیبت است

وی در ادامه با تأکید به نقش سرنوشت ساز دین در زندگی و کانون خانواده، خاطر نشان کرد: تقویت بنیان‌های دین‌داری در همسر و فرزندان از جمله رسالت های زنان عصر غیبت است چرا که نسل بدون دین، با اعتقادات سست و بی‌اساس، هرگز نمی‌تواند پرچم دار حکومت جهانی منجی بشریت امام زمان (عج) باشد.

حجت الاسلام شکوری در بخش دیگری از سخنان خود نقش زنان در عصر غیبت و فراهم سازی مقدمات ظهور را مورد اشاره قرار داد و گفت: زنان در طول تاریخ هم پای مردان در همه انقلاب ها نقش ایفا کرده و در انقلاب جهانی حضرت ولی عصر‌(عج) نیز نقش آفرینی می کنند چراکه در روایات آمده است از امام صادق(ع) پرسیده شد زنان در رکاب حضرت ولی عصر(عج) چه نقشی دارند؟ ایشان فرمودند‌‌«زنان در عصر ظهور همان نقشی را دارند که در عصر پیامبر اسلام‌(ص) در رکاب آن حضرت داشتند.»

خواهران طلبه در میدان علمی بدرخشند

رییس حوزه‌های علمیه خوی در پایان خطاب به خواهران طلبه اذعان داشت: تحقیق و پژوهش در زمینه نقش زنان مسلمان در مبارزه با ستمگران، نقش‌آفرینی زنان در پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و عصر ظهور و در نهایت درخشش در میدان‌های علمی از وظایف انقلابی حوزه‌های علمیه و خواهران طلبه است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد./938/پ203/س
ارسال نظرات