۲۸ تير ۱۳۹۰ - ۰۰:۲۹
کد خبر: ۱۰۹۰۸۶
جانشین فرمانده انتظامی قم:

احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر رسالتی اجتماعی و همگانی است

خبرگزاری رسا ـ جانشین فرمانده انتظامی استان قم احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را یک رسالت اجتماعی مهم ارزیابی کرد و از همه دستگاه‌ها و مسؤولان خواست در مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان همبستگی لازم را داشته باشند.
امر به معروف و نهي از منکر


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سرهنگ میرحیدری، جانشین فرمانده انتظامی استان قم، عصر دوشنبه در همایش مهدویت و گسترش و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب که با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سالن همایش‌های مدرسه عالی دارالشفای قم برگزار شد، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم جامعه ما امن باشد باید کلیه مصادیقی که امنیت اخلاقی و اجتماعی جامعه را مورد هجمه قرار می دهد مرتفع کنیم.

وی با بیان اینکه امنیت اخلاقی زمان حاصل می شود که به گرایشات دینی و مذهبی توجه کنیم، ابراز داشت: جامعه ای امن می شود که آموزه های دینی در آن ترویج شود.

این مسؤول انتظامی قم تصریح کرد: امروزه بزرگان دینی ما نسبت به رواج مفاسد تباهی و ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی گلایه و انتقاد دارند، چراکه این مساله باعث سلب آرامش جامعه می شود.

جانشین فرمانده انتظامی قم بیان داشت: عالمان دینی و مراجع تقلید و علما در این خصوص دغدغه های خود را مطرح کرده اند و هشدارهای لازم را چه قبل و چه بعد از انقلاب داده اند.

وی با اشاره به دغدغه مراجع در تفکیک جنیستی در دانشگاه های کشور، ابرازداشت: اگر مراجع در این خصوص دغدغه دارند چون از افق بالاتری نسبت به سایرین با مسائل برخورد می کنند.

میرحیدری تصریح کرد: متاسفانه برخی از مسؤولان که گذشته آنها حاکی از دینداری آنها است، با این مساله مخالفت می کنند و دغدغه مراجع عظام تقلید را غیر علمی می پندارند.

وی با بیان اینکه حجاب و عفاف یک تعقل مدبرانه است نه یک تعصب کور اظهار  داشت: اگر امنیت اخلاقی در جامعه حاکم می شود می توان کشور را درست اداره کرد و در تمامی عرصه ها به توفیقات بیشماری دست یافت.

وی با بیان اینکه هرکجا مظاهر بی دینی جلوه می کند، ناامنی جامعه را تهدید می نماید، تصریح کرد: اگر می بینیم شهر قم از لحاظ امنیت در صدر شهرهای کشور است، به دلیل وجود مراجع و علما و ارتقا درجه دین مداری مردم است.

سرهنگ میرحیدری گفت: دشمنان در همه عرصه ها با بکار گیری همه توان و امکانات در خصوص ترویج ناهنجاری و فساد کار می کنند و برای به اضمحلال کشاندن جامعه اسلامی و جوانان ما برنامه ریزی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه باید به نظرات و رهنمودهای بزرگان دینی توجه کنیم و در راستای ارتقا بینش دینی و اعتقادی جامعه بکوشیم، ابراز داشت: رفتن جامعه به سوی فرهنگ غرب تبعات و پیامدهای ناگواری به همراه دارد.

جانشین فرمانده انتظامی قم بیان داشت: با توجه به گوهر ایمانی که در وجود زنان عفیف ایرانی وجود دارد دشمنان با وجود تمام برنامه ریزی شان نتوانسته اند به اهداف خود دست یابند.

این مسؤول نیروی انتظامی قم تاکید کرد: تمام دستگاه های مسؤولان باید در مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان همبستگی لازم را داشته باشند، احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را یک رسالت اجتماعی مهم ارزیابی کرد و گفت: اگر به این اصل توجه شود ما در حوزه های اجتماعی مشکلات چندانی نخواهیم داشت. /924/پ202/ع

ارسال نظرات