۲۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۱۰۹۰۹۵
استاد حوزه و دانشگاه:

گسترش عدالت اجتماعی مؤلفه اصلی تفکر مهدوی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه ارومیه گسترش عدالت اجتماعی در معنای حقیقی خود را از مؤلفه های اصلی حاکمیت تفکر مهدوی در جهان دانست.
مهدويت
حجت الاسلام محمد اصغری، استاد حوزه و دانشگاه ارومیه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در این شهرستان با اشاره به آیه «بقیه الله خیر لکم ان کنتم مؤمنین» گفت: مسأله مهدویت و منجی موعود در تمامی ادیان و مکاتب آسمانی و حتی غیر آسمانی به شکلی بیان شده است و همه پیامبران و انبیای الهی ظهور منجی موعود را بشارت داده‌اند.

وی ادامه داد: رسالت جامعه امروز در فراهم‌سازی زمینه‌های ظهور قائم آل محمد(ص) انتظار عاقلانه است.

وی با بیان این‌که انتظار عامیانه و برخوردهای سطحی و خالی از درک و بصیرت از فلسفه حقیقی انتظار آسیب اندیشه مهدوی است، خاطرنشان کرد: برخورداری از درک واقعی از حقیقت فلسفه ظهور و استقرار حکومت مهدوی، جامعه و فرد را همزمان با هم برای پذیرش درونی و بیرونی تشکیل حکومتی اسلامی زیر لوا و حمایت صاحب عصر، امام زمان(عج) مهیا می‌سازد.

حجت الاسلام اصغری انقلاب اسلامی را مقدمه برپایی حکومت مهدوی عنوان و اضافه کرد: سو‌ء استفاده ها و کج اندیشه‌هایی که در طول تاریخ به علت عمدی و یا نبود آگاهی کافی صورت گرفته است، باید با استفاده از استنادهای روایی و قرآنی پاسخ داده شود.

این استاد حوزوی با اشاره به این مطلب که برای مقابله با مکاتب و ادعاهای دروغین باید پیامبرگونه با موضوع مهدویت و انتظار رفتار کنیم، افزود: در شرایط کنونی باید از نرم افزارهای و امکانات و ظرفیت های جدید در راستای تعمیق، ترویج و اشاعه فرهنگ حقیقی انتظار و فرهنگ مهدوی بهره برد.

حجت الاسلام اصغری، گسترش عدل و قسط اجتماعی در معنای حقیقی خود را از مولفه های اصلی حاکمیت تفکر مهدوی در جهان دانست و بیان کرد: رسالت جامعه روحانیت در این مسیر شفاف سازی و تعمیق صحیح فرهنگ صحیح انتظار است./936/ت303/س
ارسال نظرات