۲۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۱۱۱

رشته مهندسی فرهنگی در تبریز راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه صنعتی سهند تبریز از راه‌اندازی رشته مهندسی فرهنگی در این مرکز آموزش عالی خبر داد.
مباني و الگوي مهندسي فرهنگي حجت الاسلام علي خديوي، مدير مرکز تخصصي شيعه شناسي علامه اميني(ره) تبريز


حجت الاسلام علی خدیوی، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه صنعتی سهند تبریز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: با راه‌اندازی دبیرخانه دائمی همایش الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت و پیگیری مطالبات رهبر فرزانه انقلاب در حوزه‌های مختلف به ویژه بحث‌های فرهنگی، پیگیر دریافت مجوز برای راه‌اندازی رشته مهندسی فرهنگی در این دانشگاه هستیم.

وی خاطر نشان کرد: راه اندازی رشته مهندسی فرهنگی برای اولین بار در مقطع کارشناسی ارشد به وزارت علوم پیشنهاد شده که این امر در کمسیون های تخصصی و مربوطه در حال بررسی است.

حجت الاسلام خدیوی از تدوین سرفصل‌های این رشته در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این حرکت نویدبخش جذب نخبگان حوزوی و دانشگاهی برای تحصیل در این رشته دانشگاهی است.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه صنعتی سهند با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه و دانشگاه تاکید کرد: همان‌گونه که ایشان فرمودند؛ اگر ملتی، از نظر شاکله ظاهری، مقبول و پیشرفته جلوه کند و از نظر فرهنگی و باطنی دچار نابسامانی باشد، ملت ورشکسته‌ای خواهد بود؛ اما ملتی که از نظر فرهنگی غنی باشد، حتی اگر برخی مشکلات سیاسی و اقتصادی نیز داشته باشد، بالقوه، ملت مقتدری است.

مدیر مرکز تخصصی علامه امینی(ره) حوزه علمیه تبریز در پایان با تاکید بر مقابله جدی با ناتوی فرهنگی غرب تصریح کرد: همان‌گونه رهبر فرزانه انقلاب فرمودند؛ مهم‌ترین هدف، استکبار جهانی از راه اندازی جنگ نرم براندازی نظام جمهوری اسلامی است، زیرا نظام اسلامی در مقابل نظام سلطه ایستاده و اثبات کرده که در این ایستادگی خود صادق است./935/پ202/س

ارسال نظرات