۲۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۱۰۹۱۲۰
با پیگیری مستمر علما؛

تعدادی از مساجد شیعیان عربستان بازگشایی شدند

خبرگزاری رسا ـ تعدادی از مساجد شیعیان عربستان در شهر خبر با پیگیری مستمر علمای شیعه بازگشایی شدند.
بازگشايي مساجد شيعيان عربستان بازگشايي مساجد شيعيان عربستان حسين اليوسف نويسنده شيعه عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، با پیگیری های مستمر علما و شخصیت های شیعه عربستان و گسترش اعتراضات مسالمت آمیز شیعیان در این کشور، تعدادی از مساجد شیعیان که پیش از این از سوی دولت بسته شده و برپایی نماز در آنها ممنوع بود، روز گذشته بازگشایی شدند.

این مساجد به مدت 3 سال در مناطق خبر شمالی، الثقبه و حی الجسر شهر شیعه نشین خبر شده بودند، و روز گذشته و پس از پیگری های مستمر و دیدار علمای شیعه با معاون استاندار منطقه شرقیه بازگشایی شدند.

تعدادی از مساجد و حسینه ها نیز پیش از این در الاحساء‌ بازگشایی شده بودند.

مقامات سعودی از سال 2008 میلادی تعداد زیادی از مساجد متعلق به شیعیان را بسته و با تاکید بر ممنوعیت برپایی نماز جماعت توسط پیروان اهل بیت (ع)، جمع کثیری از علما و روحانیون شیعه را به دلیل اقامه نماز جمعه در منازل بازداشت کردند.

مسوولان در دیدار با علما و شخصیت های شیعه هیچ دلیل روشن و قاطعی برای بسته شدن مساجد شیعیان ارائه نکردند.

با وجود بهبود اندک رفتار مقامات آل سعود با شهروندان شیعه عربستان، بنای مسجد و دفن اموات شیعه در خارج از قطیف، نجران و قطیف ممنوع است.

خبر دیگر از عربستان اینکه، 18 تن از شهروندان شیعه این کشور که به دلیل حضور در راهپیمایی مسالمت آمیز بازداشت شده بودند، روز گذشته آزاد شدند.

در میان این افراد که به مدت 3 ماه در زندان های آل سعود بازداشت بودند، حسین الیوسف، نویسنده برجسته شیعه نیز دیده می شود.

سازمان های حقوق بشر تعداد زندانیان شیعه در زندان های عربستان را بیش از 100 تن ذکر می کنند.

این افراد تنها به دلیل حضور در راهپیمایی که با هدف آ‍زادی زندانیان سیاسی برگزار شده بود بازداشت شدند و بیش از چهار ماه از بازداشت آنان می گذرد./980/ب92/گ
ارسال نظرات