۲۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۱۰۹۱۳۲
استاد حوزه علمیه قم:

رهبری فکری جامعه بشری نیازمند ارتباط با مبانی وحی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که جامعه بشری نیازمند رهبری است ‌که با مأخذ وحی مرتبط باشد، ابراز داشت: یک رهبر مرتبط با وحی می تواند همه افکار انسانی را به مراحل سعادت‌ مادی و اخلاقی رهنمون کند.
حجت الاسلام و المسلمين علم الهدي، استاد حوزه علميه قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالامیر علم الهدی، استاد  حوزه علمیه قم، امروز در مراسم اختتامیه سومین دوره آموزش مبانی اندیشه های اسلامی که با عنوان طرح ولایت در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد، با اشاره به این که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را باید به عنوان الگویی در حد توان خود به جهانیان نشان بدهیم،‌ اظهار داشت: مهمتر از تلاش علمی، اطاعت از مولی است حلال خدا را حلال‌ و حرامش را حرام بدانیم و در آن زمان تاثیر فرهنگی مان از تکنولوژی ما بسیار عمیق‌تر خواهد بود.

وی بیان کرد: آنچه که در جامعه قابل پیش بینی است، این است که بشریت امروز همواره احتیاج به یک رهبریتی دارد که باید با مأخذ وحی مرتبط باشد تا بتواند همه افکار انسانی را به مراحل سعادت‌ مادی و اخلاقی رهنمون کند.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که بسیار شرافت و اصالت ایران ریشه‌دار است، ادامه داد: ملت ایران جزء اصیل‌ترین‌ نژاد و متمدن ‌ترین ملت‌ها هستند.

وی بیان کرد: امام عصر(عج) در دوران بشریت یک مأموریت اقامة الصلواة دارد و بشر امروز فوق العاده اوج علمی گرفته است و تکنولوژی و صنعت با شکوفایی استعدادها پیشرفت کرده است؛ اما احتیاج دارد کسی طوری آن را حرکت دهد که به خدا سیر کند و این در ید قدرت امام عصر(عج) است.

این استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این که منجی باید عصاره‌ای از همه انبیا و اولیای الهی باشد، به ارائه مباحثی پیرامون دلایل تاخیر در فرج حضرت اشاره کرد و گفت: علت تاخیر دارای جهات مختلفی است یک جنبه آن مربوط به فراهم شدن مقدمات فرج و بخش دیگر آن با قضا و قدر الهی در ارتباط است.

حجت الاسلام و المسلمین علم الهدی با بیان این که روابط اهل آسمان و اهل زمین در دولت امام زمان(عج) برقرار می شود، افزود: ظهور امام زمان(عج) با شکوفایی فرهنگی همراه بوده که گرایش مردم به دین خدا فوج فوج خواهد بود.

وی در ادامه سخنان خود به مسأله ظهور حضرت ولی عصر(عج) اشاره کرد و با بیان این که قضای الهی به دست خداوند است، ادامه داد: ظهور آن حضرت با حکمت خداوند متعال صورت می گیرد که همه ما باید خود را هم از لحاظ جسمی و روحی برای استقبال از آن حضرت آماده کنیم.

رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل نیز در این مراسم، هدف از برگزاری این طرح را تربیت مدیران مسلح به وظایف اخلاقی، معنوی و نیروهای متعهد به مبانی اسلامی، دینی، علمی بیان کرد که ثمره این مباحث باعث بیمه کردن حکومت جمهوری اسلامی در دراز مدت خواهد شد./950/پ202/س

ارسال نظرات