۲۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۱۰۹۱۴۰
مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی:

فقدان حجت الاسلام والمسلمین مهندسی ضایعه ای برای جامعه علمی و معقول است

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی، ارتحال حجت الاسلام والمسلمین مهندسی را ضایعه ای بزرگ برای جامعه علمی و معقول قم دانست.
حجت الاسلام سيد يدالله يزدان پناه


حجت الاسلام سیدیدالله یزدان‌پناه، مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی و استاد فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تسلیت درگذشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین مهندسی ابراز داشت: مرحوم مهندسی از اساتید برجسته معقول، فلسفه و عرفان بود.

وی تصریح کرد: ایشان کتاب های عرفانی از جمله اسفار را تدریس می کرد و از اساتید برجسته و مشهور قم به شمار می‌آمد و از نظر روحی نیز فردی بسیار متواضع بود.

حجت الاسلام یزدان پناه با اشاره به ولایت مداری و ولایت پذیری مرحوم حجت الاسلام والمسلمین مهندسی ابرازداشت: ولایت مداری و ارادت آن مرحوم به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بسیار مشهود و جالب بود.

وی با بیان اینکه خداباوری حجت الاسلام والمسلمین مهندسی بی نظیر بود، تصریح کرد: برخی از وقایعی که ایشان برای ما تعریف می کرد نشان می داد از نظر روحی کاملا مرتبط با اهل بیت(ع) است.

این استاد عرفان و فلسفه حوزه علمیه قم اظهار داشت: استاد مهندسی از نظر اخلاقی هم متخلق به اخلاق اسلامی بود، از نظر کارهای اجتماعی نیز بخشی از وقت خود را در شبانه روز به پاسخ به پرسش‌های جامعه و نسل جوان اختصاص می داد.

وی با اشاره به علاقه نسل جوان به مرحوم حجت الاسلام والمسلمین مهندسی و انس وی با جوانان تاکید کرد: برخی از جوانان که گاه منحرف شده و به مشکلی برخورده بودند از طریق نصایح و رهنمودها و مشاوره‌های ایشان هدایت شدند.

این استاد حوزه و دانشگاه از عضو فقید هیات مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی به عنوان چهره ای موفق در عرصه رسانه یاد و با بیان اینکه حضور وی در رسانه بسیار چشمگیر بود، تصریح کرد: مباحث اخلاقی و معنوی که ایشان ارائه می کرد در کام همه شیرین بود.

وی افزود: مرحوم مهندسی کارشناس مذهبی برنامه های صدا و سیما بود و بسیاری از مردم از مباحث کاربردی و جالبی که ایشان ارائه می دادند استفاده می‌کردند.

حجت الاسلام یزدان پناه تاکید کرد: از نظر تبلیغ نیز مرحوم حجت الاسلام والمسلمین مهندسی فردی موفق و در داخل و خارج از کشور تبلیغ کرده بودند و هرچند در این مسیر متحمل زحمات و مرارت هایی شدند اما همواره رسالت خود را به خوبی انجام دادند.

وی اضافه کرد: حجت الاسلام والمسلمین مهندسی از نظر علمی نیز در چندین مؤسسه علمی و پژوهشی معتبر شهر مقدس قم تدریس داشتند و کارنامه موفقی از خود به جای گذاشتند.

حجت الاسلام یزدان پناه اضافه کرد: آن مرحوم در مجمع عالی حکمت اسلامی نیز عضو هیات مدیره بود و ما از فضل علمی ایشان در این مجمع استفاده می کردیم.

این استاد فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم در پایان تاکید کرد: مرحوم مهندسی در عمر با برکت خود منشا خدمات و تاثیر بسیاری بود و فقدان ایشان ضایعه سنگینی برای جامعه علمی و معقول قم است. /924/ت302/ع

ارسال نظرات