۲۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۱۰۹۲۰۰
مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی:

مبلغان مردم را با وظایف دینی و سیاسی خود آشنا کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: مبلغان با استفاده از ظرفیت گسترده ماه مبارک رمضان با دعوت مردم به شرکت در راه‌پیمایی روز قدس مردم را با وظایف دینی و سیاسی خود در قبال دیگر مسلمانان آشنا کنند.
حجت الاسلام سيد غلامعباس موسوي


حجت الاسلام سید غلامعباس موسوی، مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزای رسا، با بیان این که نسیم عبادی و معنوی ماه مبارک و پر فضیلت رمضان وزیدن گرفته است، گفت: جامعه اسلامی در ماه رجب و شعبان، سفره دل خود را برای حضور در ماه میهمانی خدا گسترده و روح خود را برای درک عظمت شب های قدر جلا داده است.

مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار داشت: امید است مبلغان دینی با حضور فیزیکی و فرهنگی تبلیغی خود در مناطق مختلف کشور به برگزاری هر چه با شکوه تر مجالس و مراسم‌های معنوی در این ماه کمک کنند.

وی با بیان این که حضور مبلغان در مساجد و حسینیه ها یک ضرورت، تکلیف و وظیفه است، ادامه داد: مردم به حضور فیزیکی و معنوی روحانیان و مبلغان در جمع خود نیاز شدید دارند و ما هر ساله با رشد تقاضای مردم برای حضور روحانیان در مناطق مختلف کشور روبه‌رو هستیم.

حجت الاسلام موسوی تأکید کرد: بر اساس آیه نفر و بر این اساس که تبلیغ دین جزو شؤون اصلی روحانیت، علما و حوزه های علمیه است روحانیان با حضور خود در سراسر کشور به تبلیغ چهره به چهره و مشاوره حضوری برای مردم به ویژه جوانان، برگزاری جلسات روخوانی، تفسیر و تجوید قرآن، برپایی مجالس وعظ و سخنرانی می‌پردازند.

وی تصریح کرد: برپایی نماز جماعت و مراسم دعا که در این ماه جایگاه ویژه دارد،‌ همچنین بر پایی مراسم جشن میلاد حضرت امام حسن مجتبی(ع) و مراسم شبهای قدر، روز قدس و عید فطر از دیگر برنامه های مبلغان دینی در ماه مبارک رمضان است.

وی با اشاره به مسأله بیداری اسلامی و خیزش ملت های مسلمان در کشور های اسلامی منطقه ادامه داد: مبلغان با استفاده از ظرفیت گسترده ماه مبارک رمضان با دعوت مردم به شرکت در راهپیمایی روز قدس مردم را با وظایف دینی و سیاسی خود در قبال دیگر مسلمانان آشنا کنند.

شایان ذکر است، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بر اساس وظیفه و رسالت فرهنگی تبلیغی خود، بر اساس سنت هر ساله، در ماه مبارک رمضان مبلغان دینی را به سراسر کشور اعزام می کند./919/ت302/ع

ارسال نظرات