۲۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۱۰۹۲۰۳

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ سفر یک روزه رییس جمهور ‌به تبریز و اعزام بسیجیان مراغه‌ای به مناطق عملیاتی غرب کشور از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
خبرگزاري رسا/1
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، امام جمعه شهرستان آذرشهر امروز در جمع پایوران و سربازان سپاه ناحیه آذرشهر گفت: در تربیت نیرو جنگاور و تکاور بودن فرد شرط کافی نیست؛ بلکه ایمان سلاحی ارزشمندتر از دیگر سلاح‌های بشری به شمار می رود.

حجت الاسلام قره سیدی با اشاره به اهمیت مطالعه گفت: در سایه آشنای کامل از دین و مکتب اسلام و با آگاهی از تفاوت های که این مکتب با سایر ادیان می توان در جهت گسترش و ترویج مکتب اسلام گام های بلندی برداشت و مکتب اسلام را جهانی کرد.

اعزام 250 بسیجی مراغه به مناطق عملیاتی غرب کشور

فرمانده سپاه ناحیه مراغه گفت: 250 نفر از بسیجیان سپاه ناحیه مراغه با در قالب شش کاروان به مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب کشور اعزام می شوند.

وی گفت: این کاروان بمدت 2 روز از مناطق عملیاتی غرب بازدید کرده و برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی درطول برگزاری این کاروان جهت تاثیر گذاری برنامه ریزی شده است.

فرمانده سپاه مراغه با تاکید بر هوشیاری جوانان در مقابل جنگ نرم دشمن گفت: تعمیق و گسترش بصیرت دینی و معنوی در جهت تقویت باورها و ارزش های اعتقادی جوانان ضروری است.

رییس جمهوری هفته اول ماه رمضان به تبریز سفر می کند

استاندار آذربایجان شرقی گفت: رییس جمهوری اسلامی ایران هفته اول رمضان سفری یک روزه به تبریز خواهد داشت.

احمد علیرضا بیگی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دکتر محمود احمدی نزاد در این سفر 16 هزار واحد مسکن مهر در استان را افتتاح خواهد کرد.

وی افزود: رییس جمهوری همچنین در مراسم ثبت جهانی بازار تبریز و افتتاح قطعه پایانی آزاد راه تبریز- زنجان شرکت می کند.

گفتنی است، این هشتمین سفر رسمی دکتر احمدی نژاد به استان آذربایجان شرقی طی شش سال گذشته خواهد بود. پیش از این رییس جمهوری سه بار در قالب سفرهای استانی و چهار بار نیز برای حضور در مراسم مختلف و افتتاح پروژه ها به آذربایجان شرقی سفر کرده است.

بیست و سومین دوره مسابقات قرآنی سازمان جهادکشاورزی آغاز شد

در آستانه ماه مبارک رمضان، بیست و سومین دوره مسابقات قرآنی سازمان جهادکشاورزی استان با رقابت بیش از 180 نفر در محل نمازخانه سازمان و مجتمع شهیدکسائی آغاز شد.

حجت الاسلام مجید نجفی، مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، در مراسم آغاز به کار این مسابقات قرآنی بهترین اعمال را خواندن قرآن کریم دانست و با بیان حدیثی نبوی گفت: هر چیزی زینتی دارد و زینت قرآن صورت زیباست، پیامبر اکرم(ص) نیز می فرمایند؛ اگر می‌خواهید با خدا سخن بگویید پس قرآن بخوانید.

گفتنی است، در بیست و سومین دوره مسابقات قرآنی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی ، 180 نفر از پرسنل سازمان جهادکشاورزی استان و ادارات تابعه در بخش های قرائت، ترتیل، اذان، مفاهیم، تفسیر و حفظ قرآن کریم در دو بخش خواهران و برادران به رقابت می پردازند.

منتخبین این دوره از مسابقات به مرحله کشوری که در مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد، اعزام می شوند./935/د102/س
ارسال نظرات