۲۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۱۰۹۲۱۶
کارشناس علوم تربیتی:

روش های تربیتی غرب مورد پسند اسلام نیست

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل تربیتی و از استادان دانشگاه گفت: اسلام به انسان مقام و مرتبه خلیفه اللهی قائل است در حالی که غرب نه تنها چنین حد و مرتبه ای برای او قائل نیست بلکه به نیازهای جسمانی انسان بها می دهدو زندگی انسان بدون خدا را ترویج و تبلیغ می کند.
تربيت اسلامي
فلسفه تربيت اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سراب، حجت الاسلام محمد علی رفیعی، استاد حوزه و دانشگاه، روز گذشته در کارگاه آموزشی،تربیتی در سراب گفت: متاسفانه با وجود داشتن فرهنگ غنی و ارزشمند اسلامی در پاره ای از خانواده ها مشاهده می شود که روش های تربیتی غرب به اجرا گذاشته می شود.

وی افزود: روش های تربیتی غرب به هیچ وجه مورد پسند اسلام نبوده و باید کنارگذاشته شود.

این استاد علوم تربیتی با بیان تفاوت های عمده روش های تربیتی غرب و اسلام اظهارداشت: حساسیت زدایی و برداشتن قبح زشتی ها و اعمال غیر اخلاقی شاه کلید تفکر تربیتی غرب است ؛در حالی که اسلام بر داشتن حساسیت ها و وجود قبح مسائل غیر اخلاقی تاکید می کند.

حجت الاسلام رفیعی ریشه تفاوت بین اصول تعلیماتی غرب و اسلام را در نوع تعریف ارائه داده شده از سوی این دو فرهنگ از انسان دانست و تصریح کرد: اسلام به انسان مقام و مرتبه خلیفه اللهی قائل است در حالی که غرب نه تنها چنین حد و مرتبه ای برای او قائل نیست بلکه به نیازهای جسمانی انسان بها می دهد و زندگی انسان بدون خدا را ترویج و تبلیغ می کند.

استاد حوزه علمیه با انتقاد از رواج برخی روش های غربی در زندگی خانواده های ایرانی ابرازداشت: امروز متاسفانه ماهواره ها به خانواده های ایرانی الگوی زندگی ارائه می کنند و نگهداری حیوانات خانگی مثل سگ و سوسماربه مد روز برخی خانواده ها تبدیل شده است.

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه دشمنان با وقوف به جوان بودن جامعه ایران برنامه های متعددی برای نفوذ به این قشر تاثیر گذار جامعه دارند بیان داشت: ارتباط نامحدود دختر و پسر و افتادن در وادی غرایز جنسی از جمله برنامه ریزی های غرب برای جوانان کشور ماست.

کارشناس رفتار شناسی با اذعان به این مطلب که با وجود داشتن فرهنگ غنی متاسفانه از روش های فقیرانه برخوردارهستیم خاطرنشان کرد: امروزه به خصوص در کلان شهرها والدین از نداشتن وقت و حوصله برای مسائل تربیتی سخن می گویند و رقابت های اقتصادی خانواده ها عملا عرصه را بر مسائل تربیتی تنگ تر کرده است.

حجت الاسلام رفیعی ،شدت گرفتن رقابت اقتصادی در بین خانواده ها را عاملی برای از بین رفتن فرهنگ و روحیه قناعت ذکر کرد و افزود: نبود روش های کاری منسجم برای تربیت صحیح و نیز تغییر الگوهای زندگی به سمت الگوهای غربی باعث بلوغ زود رس جنسی و بلوغ دیر رس فکری و عقلی فرزندان شده است،که این موضوع منشاء بسیاری از نابسامانی های اخلاقی در جامعه را فراهم کرده است.

این استاد علوم رفتاری رواج فرقه های نوظهور در جامعه را نتیجه فاصله گرفتن از روش های تربیتی اسلامی عنوان کرد و یادآورشد: این عرفان ها به معنویت بدون خدا تاکید دارند و مطالعه ضعیف و بضاعت اندک اندوخته ها و آگاهی های خانواده ها به رواج این عرفان های انحرافی کمک کرده است.

حجت الاسلام رفیعی تاکید کرد: اگر مشکلات و نابسامانی های اخلاقی جوامع غرب به درستی حلاجی و به مردم ارائه شود فرصتی برای عرض اندام تفکر تربیتی غرب باقی نخواهد ماند.

وی به عنوان نمونه به بالا بودن آمار خود کشی در جامعه مرفه سوئیس و آمار بالای فرزندان نامشروع در کشورهای غرب اشاره کرد./949/پ202/ص
ارسال نظرات