۳۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۱۰۹۲۲۹
آیت الله نمازی:

امر به معروف و نهی از منکر تضمین کننده سلامت عمومی و امنیت جامعه است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری، امر به معروف و نهی از منکر را تضمینی برای سلامت عمومی و امنیت جامعه برشمرد و گفت: اگر امر به معروف وجود داشته باشد، نماز، روزه، حج و جهاد هم اقامه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود پس می توان نتیجه گرفت این واجب الهی علت بقای احکام و ارزش‌های الهی است.
آيت الله عبدالنبي نمازي


آیت‌الله عبدالنبی نمازی، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر از مباحث مهم سیاسی و اجتماعی اسلام و در حقیقت تشریع یک نوع نظارت همگانی است که بر اساس آن اسلام مؤمنان را مراقب یکدیگر قرار داده است.

وی با بیان اینکه جامعه اسلامی چون بر اساس ایمان و محبت پایه‌گذاری شده، انسان‌ها نسبت به هم مهربانند، ادامه داد: اقتضای برادری این است که اگر مؤمنی دید که برادر یا خواهر مؤمنش خطا می‌کند و به سمت گناه می‌رود، باید او را مراقبت کند و او را از این کار باز دارد.

وی با تأکید بر واجب بودن اصل امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: نتیجه سهل‌انگاری و بی‌تفاوتی نسبت به این فریضه الهی سلطه و غلبه اشرار و افراد فاسد و فاسق و اهل فجور بر جامعه است.

امام جمعه کاشان، امر به معروف و نهی از منکر را تضمینی برای سلامت عمومی و امنیت جامعه برشمرد و گفت: امر به معروف علت استمرار و بقای اسلام است، اگر در جامعه امر به معروف حاکم باشد، تمامی اصول و ارزش‌ها در جایگاه واقعی خود قرار می‌گیرد.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه اظهار داشت: اگر در جامعه امر به معروف وجود داشته باشد، نماز، روزه، حج و جهاد در راه خدا هم اقامه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود و در واقع تمامی ارزش‌ها در جایگاه خود واقع می‌شوند، پس می توان گفت امر به معروف و نهی از منکر علت بقای احکام و ارزش‌های الهی است.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با تاکید بر احیای این فریضه الهی اظهار داشت: باید با هر چه که بر خلاف دین است اولاً نهی از منکر زبانی کرد، اگر نشد وظیفه نظام اسلامی است که با مظاهر فساد مبارزه کند.

امام جمعه کاشان بیان داشت: اگر امر به معروف و نهی از منکر به درستی انجام شود دیگر جوانان به فساد رو نمی‌آوردند.

وی با تاکید بر فرهنگ سازی در جهت اجرایی شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، اظهارداشت: متأسفانه امروز این واجب الهی کمرنگ شده است و افراد کمی احساس مسؤولیت می کنند.

امام جمعه کاشان با توصیه به رعایت شؤونات اسلامی توسط بانوان و توجه مردان و غیرت ورزیدن نسبت به نوامیس و محافظت از آنها، بیان داشت: قانون شکنان و کسانی که امنیت جامعه را سلب می‌کنند باید بدانند مسؤولان انتظامی، دادگستری و دیگر نهادهای مربوطه برخورد جدی با شروران خواهند داشت. /909/ت302/ع

ارسال نظرات