۳۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۰۹۲۳۸
محقق حوزه علمیه قم:

نهی از منکر سد جدی در مقابل انحرافات اجتماعی است

خبرگزاری رسا - عضو گروه طرح و برنامه شورای عالی حوزه علمیه بیان داشت: ضرب و جرح ناهیان از منکر، تلنگری برای مسؤولان است تا نسبت به ارزش‌های اخلاقی و هنجارها حساس‌تر باشند و تدابیر جدی‌تری در مقابل هنجارشکنان بیندیشند.
امر به معروف

حجت الاسلام محمد نارویی، عضو گروه طرح و برنامه شورای عالی حوزه علمیه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر از واجبات الهی و فروع دین است که همه مسلمانان در جهت اجرایی شدن آن باید تلاش کنند.

وی بیان داشت: مسلمانان وظیفه دارند یکدیگر را متوجه آموزه های الهی کنند و اشتباهات را به هم تذکر دهند و از بروز انحراف شخصی و احتماعی جلوگیری کنند.

عضو فرهنگی بنیاد شهید استان قم ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر وسیله ای برای انذار کاهلان است و باید از این طریق ارزش های الهی را احیا کنیم.

وی بیان داشت: یک جامعه را باورها و فرهنگ آن تقویت می‌کند که اگر ارزش های اسلامی در جامعه کمرنگ شود، جامعه رو به اضمحلال می‌گذارد.

عضو گروه طرح و برنامه شورای عالی حوزه علمیه اظهار داشت: برخی افراد برای رسیدن به مقاصد شوم خود می‌خواهند جامعه را به سمت بی‌قانونی، هرج و مرج و بی اخلاقی ببرند و فضای آلودگی اخلاقی را توسعه دهند که ضروری است آحاد جامعه با امر به معروف و نهی از منکر سد راه آنها شوند.

این محققق حوزه علمیه قم بیان داشت: در جامعه اسلامی باید پیوسته بایسته ها تذکر داده شود تا جامعه در مسیر خود حرکت کند.

وی با اشاره به اینکه دشمن با تهاجم فرهنگی در صدد گرفتار کردن مردم است، اظهار داشت: دشمن مترصد فرصت است تا جوانان را به سمت خود بکشاند که حساس بودن امت اسلامی می تواند دشمن را ناکام کند.

وی اظهار داشت: نباید شرایط جامعه به صورتی رقم بخورد که فضا برای اجرای احکام الهی تنگ شود و یا تحقق امر به معروف با سختی و تنگنا مواجه شود.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: اجرایی شدن ارزش های اسلامی به واسطه احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر ممکن است و باید در این راه تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی با اظهار تاسف از مضروب شدن طلبه ناهی از منکر اظهار داشت: این حوادث نشان دهنده این است که جامعه مشکلاتی دارد که طلاب نسبت به آن دلسوز هستند و بر اساس حس انجام وظیفه شرعی وارد عمل می شوند.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: این حوادث تلنگری برای مسؤولان است که باید نسبت به ارزش‌های اخلاقی و هنجارها حساس‌تر باشند و تدابیر جدی‌تری در مقابل هنجارشکنان بیندیشند. /909/
ت302/ع

ارسال نظرات