۳۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۱۰۹۲۶۳
همزمان با دهه کرامت؛

جشنواره جلوه های رضوی در مطبوعات و خبرگزاری ها در گیلان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: همزمان با فرا رسیدن میلاد حضرت امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) جشنواره بین المللی جلوه های رضوی در مطبوعات و خبرگزاری ها به میزبانی گیلان برگزار می شود.
حرم امام رضا (ع)
منصور ایمانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت گفت: همزمان با فرارسیدن میلاد حضرت امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) جشنواره بین المللی جلوه های رضوی در مطبوعات و خبرگزاری ها به میزبانی گیلان، برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی و گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری و مذهبی ویژه امام رضا(ع) در حوزه رسانه عنوان و تصریح کرد: تقدیر از تولید کنندگان و پدید آورندگان آثار برتر رسانه ای مرتبط با فرهنگ رضوی از دیگر اهداف برگزاری جشنواره بین المللی جلوه های فرهنگ رضوی در مطبوعات و خبرگزاری ها است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیان کرد: این جشنواره در محورهای سیره عملی و نظری امام رضا(ع)، امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) و امامزادگان منتسب به ایشان، اوضاع سیاسی، اجتماعی دوران امامت امام رضا(ع) و تأثیر فرهنگ رضوی و ابعاد معنوی شخصیت تابناک امام رضا(ع) در تقویت باورهای دینی و فرهنگی برگزار می شود.

وی تاکید کرد: از دیگر محورهای این جشنواره بین المللی تصاویر مرتبط با صحن، حرم، زائران و فعالیت های فرهنگی هنری، دعا، زیارت و توسل به امام رضا(ع)، تاثیر برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا(ع)در ارتقای فرهنگ دینی نماز، احادیث، مناظرات و سیره علمی امام رضا(ع) است.

ایمانی با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی جلوه های فرهنگ رضوی در مطبوعات و خبرگزاری ها در دو بخش ملی و بین الملل در هفت قالب اظهار داشت: شرکت کنندگان می توانند آثار خود را در قالب های سر مقاله و یادداشت، مقاله، عکس، گزارش، مصاحبه، شعر، داستان کوتاه و خاطره به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

دبیر جشنواره بین المللی جلوه های فرهنگ رضوی در مطبوعات و خبرگزاری ها، با تاکید بر این که هر شرکت کننده می تواند، سه اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند، خاطرنشان کرد: آثار ارسالی باید در فاصله زمانی مهر 89 تا مرداد ماه 90 در یکی از نشریات یا خبرگزاری ها به رشته تحریر در آمده باشد.

ایمانی اضافه کرد: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت www.ershad-gil.ir مراجعه کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیان داشت: در حوزه داخلی به نفرات اول هر بخش جایزه نقدی هشت میلیون ریالی، به نفرات دوم هر بخش، جایزه نقدی شش میلیون ریالی و به نفرات سوم هر بخش جایزه نقدی چهار میلیون ریالی و در بخش بین الملل به نفرات منتخب جایزه نقدی به مبلغ 500 یورو، اهدا می شود.

وی با بیان این که مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا (10 شهریور) سال جاری می باشد، اذعان کرد: تاریخ برگزاری اختتامیه جشنواره در ( 7 مهر ) سال جاری در رشت برگزار می شود./950/پ203/س
ارسال نظرات