۳۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۱۰۹۲۶۵
با هدف پاسداشت شخصیت آیت الله هادی روحانی؛

«کله بست» مازندران به هادی شهر تغییر نام یافت

خبرگزاری رسا ـ استاندار مازندران از آیت‌الله شیخ هادی روحانی به عنوان یکی از برجستگان و استوانه‌های انقلاب یاد کرد و گفت: از این پس به منظور زنده نگه داشتن نام و یاد این روحانی والامقام شهر کله بست به هادی شهر تغییر نام خواهد یافت.
رونمايي از سرديس آيت الله روحاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، سردیس آیت‌الله‌ شیخ هادی روحانی، نماینده فقید مقام معظم رهبری در استان مازندران، روز گذشته با حضور علما، روحانیان، استاندار و جمعی از مسؤولان استانی در زادگاه وی، کله بست، رونمایی شد.

سید علی اکبر طاهایی، استاندار مازندران در این مراسم از آیت‌الله شیخ هادی روحانی به عنوان یکی از برجستگان و استوانه‌های انقلاب یاد کرد و گفت: این روحانی برجسته در طول دوران مبارزات انقلاب به عنوان یکی از شخصیت های مبارزه نقش آفرینی کرد.

استاندار مازندران با اشاره به این که روحانیت در طول دوران انقلاب همواره در خط مقدم دفاع از اسلامیت نظام حضوری تأثیرگذار داشت، افزود: مازندران دارای چهره‌های علمی زیادی است که در جهان تشیع می‌درخشند و مسلمانان جهان از برکات آنان بهره مند می‌شوند.

طاهایی با تاکید بر این که آیت‌الله روحانی(ره) از برجستگان و استوانه‌های انقلاب بود، بیان داشت: ایشان مبارزی نستوه و خستگی‌ناپذیر بود که همراه با اهداف امام و انقلاب گام برمی‌داشت و خدمات ایشان همواره مورد توجه مردم بوده است.

نماینده عالی دولت در مازندران، ساده زیستی و قناعت را از مهم‌ترین ویژگی‌های زندگی آیت‌الله روحانی(ره) برشمرد و یادآور شد: آیت الله روحانی شخصیتی بود که با خلوص نیت و هدفی الهی در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران حضوری موثر داشت.

استاندار مازندران با بیان این که انقلاب اسلامی ایران با رهبری مرجعیت دینی و حضور برجسته روحانیت و همراهی مردم به پیروزی رسید، خاطرنشان کرد: روحانیت در همه عرصه های مختلف انقلاب اسلامی نقش آفرین بودند و شخصیت های مبارز و انقلابی همچون آیت الله روحانی(ره) به عنوان بازوان اصلی این انقلاب محسوب می شوند.

طاهایی، گرامیداشت یاد و خاطره علما و فقهای دینی را یک تکلیف مهم دانست و تصریح کرد: امروز همه وظیفه دارند در جهت زنده نگه داشتن نام علمای دینی همه تلاش خود را به کار گیرند، چون امروز جامعه اسلامی احکام اسلامی را مدیون از خودگذشتگی های آن شخصیت ها است.

نماینده عالی دولت در مازندران در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به تجمیع شهر کله بست با روستای میربازار و کیخامحله در بخش رودبست گفت: انتخاب نام هادی شهر برای این شهر با الهام از نام مرحوم آیت الله هادی روحانی است که تا آخر عمر پربرکت خویش در این منطقه زندگی می کرد./950/پ202/س
ارسال نظرات