۳۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۱۰۹۲۹۳
امام جمعه فردوس:

کتابخوانی یک وظیفه ملی و دینی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت فردوس، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در کشور، از مسؤولان خواست در این راستا و همچنین در جهت تجهیز کتابخانه های کشور اقدام کنند.
کتابخواني/1
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عباس رضوانی نسب، امام جمعه موقت شهر فردوس در خطبه های نماز جمعه این شهر که با حضور اقشار مختلف انقلابی در مصلای این شهر برگزار شد، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت کتاب و کتابخوانی، ابرازداشت: کتابخوانی یک وظیفه ملی و واجب دینی است.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ مطالعه خود را عوض کنیم و با کتاب انس بگیریم، تصریح کرد: کتاب گنجینه ثروت بشری و رمزگشای حقایق تاریخ است.

امام جمعه موقت فردوس اظهار داشت: ما باید کودکان خود را از سنین پایین با کتاب آشنا کنیم و کتاب را در سبد خرید خانواده خود قرار دهیم.

امام جمعه فردوس با تاکید بر اینکه مسؤولان باید سیر مطالعاتی برای جامعه به ویژه نسل جوان تبیین کنند، گفت: مسؤولان بایستی در راستای تجهیز کتابخانه های کشور و ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه اقدام کنند.

وی همچنین با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی اشتغال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، از مسؤولان و دولتمردان خواست با برنامه ریزی مناسب درصدد کاهش نرخ بیکاری در کشور باشند.

امام جمعه موقت فردوس همچنین با اشاره به برگزاری یادواره شهدای روحانی این شهرستان که شنبه شب بعد از نماز مغرب و عشا در هیات رزمندگان این شهرستان برگزار می شود، به تبیین نقش روحانیت در دفاع مقدس پرداخت.

وی افزود: روحانیت در بسیج مردم جهت حضور در جبهه ها، حضور فیزیکی در جبهه های نبرد حق علیه باطل، حمایت از خانواده های شهدا، جانبازان و اسرا نقش بسیار برجسته ای داشته و با توجه به جمعیت در مقایسه با دیگر اقشار بیشترین شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

حجت الاسلام رضوانی نسب در خطبه اول نماز جمعه نیز به بیان مباحث اخلاقی پرداخت و با توصیه مردم به رعایت تقوا تصریح کرد: تقوا مهم ترین ذخیره برای انسان است و باعث می شود که انسان از صراط و مسیر مستقیم منحرف نشود.

وی با اشاره به آثار ایمان یادآورشد: آرامش روحی و روانی، روشن دلی، بصیرت، امیدواری، آرامش خاطر و برخورداری از لذت های معنوی از مهم ترین آثار ایمان و تقوای الهی است. /924/پ202/س

ارسال نظرات