۰۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۱۰۹۳۳۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

حوزه علمیه اساس گسترش فرهنگ دینی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با تاکید بر اهمیت و جایگاه حوزه های گفت: امام خمینی(ره) که از تربیت یافتگان حوزه علمیه است، با حرکت دینی، اسلامی و انقلابی ثابت کرد که هنوز دین در جامعه تأثیرگذار و در زندگی مردم جاری است.
حجت الاسلام فخري، مديرکل تبليغات اسلامي آذربايجان غربي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید محمدفخری، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی و امام جمعه موقت ارومیه، عضو شورای عالی حوزه های علمیه استان، امروز در مراسم افتتاحیه دومین دوره دانش افزایی مدیران مدارس علمیه اظهار کرد: آذربایجان غربی به لحاظ ترکیب جمعیتی شیعه، سنی و اقلیت های مذهبی و همچنین هم مرز بودن با سه کشور از ویزگی خاص فرهنگی برخوردار است.

وی با بیان اینکه هنوز مردم استان در مرزها شاهد ناامنی ها و تحرکات گروههای منحرفی همچون پژاک هستند، گفت: آنچه که در مقابل تهاجم فرهنگی اهمیت دارد، حرکت های حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام فخری، با تاکید بر اهمیت و جایگاه حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) که از تربیت یافتگان حوزه علمیه است، با حرکت دینی، اسلامی و انقلابی ثابت کرد که هنوز دین در جامعه تأثیرگذار و در زندگی مردم جاری است.

به گفته این مقام مسؤول با پیروزی انقلاب اسلامی، اسلام دوباره احیا شد، به طوری که اول انقلاب تنها دو حوزه علمیه در آذربایجان غربی وجود داشت که این تعداد در حال حاضر به هشت حوزه علمیه برادران و شش حوزه علمیه خواهران افزایش یافته است.

وی از راه اندازی حوزه های علمیه در شهرستان های فاقد حوزه خبر داد و گفت: با استانی شدن مدیریت حوزه های علمیه از سال گذشته، کارهای موثری در راستای ارتقای کمی و کیفی حوزه های علمیه صورت گرفته است که توسعه مدارس علمیه استان از جمله آن ها است.

حجت الاسلام فخری با اشاره به احداث حوزه علمیه امام خامنه ای اظهار کرد: این نخستین پروژه ای است که به پیشنهاد حجت الاسلام و المسلمین حسنی، به نام مقام معظم رهبری اجرا می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی 94 حجره، 12 مدرس، سالن آمفی تئاتر، کتابخانه دیجیتالی را از بخش های حوزه علمیه امام خامنه ای اعلام کرد و گفت: این پروژه بزرگ حوزوی بر اساس تلفیقی از نقشه و طرح مدرسه آیت الله خویی، معصومیه و فیضیه قم طراحی شده است./936/پ202/س
ارسال نظرات