۰۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۱۰۹۳۴۰
همزمان ماه مبارک رمضان؛

بیش از 1400 مبلغ به مناطق آذربایجان شرقی اعزام می شوند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان 1450 مبلغ به تقاط مختلف استان اعزام خواهند شد.
حجت الاسلام حميد عظيمي، مدير کل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي
حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در حاشیه همایش بزرگ روحانیت استان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: امسال همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان 1450 مبلغ حوزوی برای امور تبلیغی به سراسر استان اعزام می شوند.

وی خاطر نشان کرد: این تعداد روحانی شامل روحانیان اعزامی از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی، ادراه کل اوقاف و امور خیریه، معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی و روحانیان مستقر و طرح هجرت می باشد.

حجت الاسلام عظیمی با بیان اینکه محوریت موضوعات تبلیغی روحانیان اعزامی استان بحث های قرآنی و تبیین اندیشه های امام راحل خواهد بود، ادامه داد: برپایی جلسات تفسیر قرآن، بهره مندی از منابع قرآنی و تبیین آیات و روایات وارده مرتبط با ماه مبارک رمضان از مهم ترین رسالت روحانیان اعزامی خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به حضور گسترده مبلغان حوزوی در مناطق مختلف استان خاطر نشان کرد: بایستی برنامه جامعی در زمینه سازماندهی و اعزام متمرکز، هدفمند و تخصصی طلاب تدوین شود؛ تا از اتلاف نیروی تبلیغاتی دینی که در سطح وسیعی نیز صورت می گیرد کاسته شود.

وی با بیان اینکه نیازمند آذربایجان شرقی به روحانیان و مبلغان حوزوی تا حدودی بر طرف شده است، گفت: هنوز تعدادی از روستاهای استان از وجود معنوی و تبلیغی روحانیان بی بهره هستند که برنامه ریزی های مختلفی برای رفع این مشکل پیش بینی شده است./935/پ203/س
ارسال نظرات