۰۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۱۰۹۳۴۷

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ احداث خانه عالم در روستای قراجه محمد مرند و برگزاری اختتامیه ششمین جشنواره سراسری دست های کوچک دعا از مهم ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
خبرگزاري رسا
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، حجت الاسلام جلیل پورتقی، رییس اداره تبلیغات اسلامی مرند از احداث خانه عالم در روستای قراجه محمد شهرستان مرند با همکاری اهالی، شورا و دهیاری این روستا خبر داد.

وی ادامه داد: با هدف توسعه خانه های عالم روستایی و ایجاد زمینه جهت تبلیغ مفاهیم دینی در مناطق دور افتاده، زمینی به مساحت 226 متر مربع جهت ساخت خانه عالم در روستای قراجه محمد توسط خیرین این روستا با نظارت اداره تبلیغات اسلامی مرند احداث خواهد شد.

حجت الاسلام جلیل پورتقی گفت: ساخت خانه عالم در این روستا را اقدامی نیکو برشمرد و ابراز امیدواری کرد احداث این خانه عالم و استقرار روحانی در این روستا، برای اهالی مایه خیر و برکت است.

وی افزود: در حال حاضر شهرستان مرند دارای 7 باب خانه عالم است که با احداث خانه عالم در روستای قراجه محمد تعداد خانه های عالم این شهرستان به 8 باب افزایش خواهد یافت.

جشنواره دستهای کوچک دعا کار دینی غیر مستقیم است

مصطفی رحماندوست در نشست ویژه داوری ششمین جشنواره سراسری دست های کوچک دعا گفت: جشنواره دستهای کوچک دعا یک کار فرهنگی و دینی است که به شیوه غیر مستقیم فرهنگ دعا و نیایش را در ضمیر کودکان نهادینه می کند .

رحماندوست گفت: در سال های پیش قبل از اینکه داور جشنواره شوم از طریق اینترنت و مطبوعات از برگزاری چنین جشنواره ای خوشحال بودم و در حد امکان جشنواره را پی گیری می کردم، اما داور بودن در این جشنواره برایم بسیار خوشحال کننده بود.

رئیس بخش کودکان و نوجوانان کتابخانه ملی کشور ادامه داد: در بررسی ادعیه کودکان در جشنواره دستهای کوچک دعا به این نتیجه رسیدم که وقتی دعاها زاییده فکر و قلب کودکان باشد، شاهد مناجاتی شاعرانه هستیم و داوران نیز با لذت و لبخندی بر لب کار داوری را انجام دادند.

هیئت داوران این جشنواره را علاوه بر رحماندوست، عبدالمجید نجفی، حجت الاسلام اسماعیلی، علیرضا سالمی نیک و شهرام خدائی تشکیل داده اند.

اضافه می شود اختتامیه ششمین جشنواره سراسری دستهای کوچک دعا دوم مرداد ماه با حضور کودکان ایران اسلامی و شخصیت های برجسته در تبریز برگزار خواهد شد.

اعزام مبلغ به طرح های تابستانی شهرستان هریس

اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هریس در تابستان سال جاری 10 نفر از مبلغان و مبلغات را به طرح های تابستانی اعزام کرد.

حجت الاسلام یعقوب اباذری رئیس اداره تبلیغات اسلامی هریس گفت: این روحانیون از دفتر تبلیغات اسلامی و طرح هجرت قم اعزام شده اند و در شهرها و روستاها در قالب هسته های فرهنگی جوان و بوستان معرفت اقدام به تشکیل کلاسهای تابستانی نمودند.

اباذری افزود: تعداد دانش آموزان تحت پوشش این طرح بیش از 190 نفر می باشند که لیست اسامی همه آنان در سایت سامانه اوقات فراغت سازمان ملی جوانان کشور ثبت شده اند.

قدرت نرم نظام اسلامی از رهگذر باورهای دینی به وجود آمده است

استاندار آذربایجان شرقی در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح شهرستان کلیبر گفت: اقدامات دولت و طرح های بزرگ کشور در سایه امنیت و آرامش به ثمر رسیده و دولت از این بابت قدردان نیروهای مسلح است.

احمد علیرضابیگی با اشاره به توفیقات جمهوری اسلامی در عرصه های بین الملل افزود: قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی به بمب و سلاح هسته ای نیست بلکه این قدرت از رهگذر باورهای دینی و به برکت ولایت فقیه به وجود آمده است.

وی شکل گیری جنبش های آزادیخواه منطقه را نشأت گرفته از انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: علیرغم تلاش های دشمنان برای جلوگیری از نفوذ انقلاب اسلامی در منطقه، اکنون یک بلوک قدرت جدید به محوریت اسلام و جمهوری اسلامی در حال شکل گیری است./935/د101/س
ارسال نظرات