۰۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۱۰۹۳۷۷
مسؤول پایگاه واعظون خبر داد؛

ارائه محتوای کاربردی لازم برای مبلغان در پایگاه واعظون

خبرگزاری رسا ـ مسؤول پایگاه آموزشی و پژوهشی واعظون با تشریح بخش‌های مختلف این پایگاه، از ارائه محتواهای کاربردی لازم برای مبلغان و همچنین قرار گرفتن بیش از 900 موضوع سخنرانی از خطبای معروف کشور در این پایگاه خبر داد.
حجت الاسلام راد حسيني، مسؤول پايگاه آموزشي و پژوهشي واعظون


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام راد حسینی، مسؤول پایگاه آموزشی و پژوهشی واعظون در مراسم رونمایی از این پایگاه اینترنتی که روز یکشنبه با حضور آیت الله استادی امام جمعه موقت قم و حجت الاسلام زادهوش، معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، گزارشی از فعالیت های این سایت و همچنین پژوهشکده باقرالعلوم ارائه کرد.

وی با اشاره به این که واعظون نخستین سایت پژوهشی و آموزشی در عرصه مجازی است، گفت: دغدغه ما در طراحی این پایگاه ارائه محتواهای کاربردی برای مبلغان است تا بتوانند در کمترین زمان ممکن محتوای لازم را در اختیار داشته باشند.

حجت الاسلام راد حسینی با اشاره به بخش‌ها و گروه‌ها مختلف پایگاه واعظون تصریح کرد: گروه سخنرانی‌ها یکی از مهم ترین بخش های این پایگاه است که در آن فعالیت‌هایی از جمله تبدیل فایل‌های صوتی به متن، ویراستاری متن سخنرانی ها، مصدریابی آیات و روایات متن سخنرانی ها، عنوان بندی متن سخنرانی ها و موضوع بندی سخنرانی ها جهت دسترسی آسان مبلغان انجام شده است.

وی گروه اخلاق را از دیگر بخش‌های پایگاه واعظون ذکر و تاکید کرد: در این گروه نیز فعالیت‌های مختلفی از جمله دسته بندی آیات و روایات در موضوعات اخلاق خانوادگی، اجتماعی و فردی و همچنین ترجمه آیات و روایات در تمامی آیات مذکور صورت گرفته است.

مسؤول پایگاه واعظون افزود: گروه پژوهش و شروح نهج‌البلاغه از دیگر بخش‌های این پایگاه آموزشی و پژوهشی به شمار می رود که در این بخش نیز کارهای مختلفی از جمله موضوع بندی کلمات قصار، جمع آوری و ترجمه و شروح کلمات قصار و موضوع بندی و جمع آوری ترجمه ها و شروح نهج البلاغه انجام شده است.

وی تصریج کرد: تمامی نامه ها، خطبه ها و حکمت های نهج البلاغه با چهار ترجمه و شش شرح در پایگاه آموزشی و پژوهشی واعظون گنجانده شده است.

حجت الاسلام راد حسینی اضافه کرد: بیش از 900 موضوع سخنرانی از خطبای معروف کشور در این سایت کار شده است.

وی پاسخ به شبهات را از دیگر بخش‌های پایگاه آموزشی و پژوهشی واعظون دانست و بیان داشت: این بخش با هدف تسلط مبلغان بر فضای فکری و فرهنگی جامعه از طریق آشنایی با شبهات روز و تولید محتوای تبلیغی برای مبلغان در قالب پاسخ به شبهات راه اندازی شده است.

حجت الاسلام راد حسینی گروه حکایات را از دیگر بخش های پایگاه واعظون دانست و تولید حکایات جذاب برای استفاده در موضوعات تبلیغی، دسترستی آسان به حکایات در موضوعات مختلف اخلاقی، اعتقادی و اجتماعی و توانمند ساختن مبلغان برای استفاده درست از حکایات را از جمله اهداف و فعالیت های این بخش ذکر کرد.

وی تصریح کرد: در گروه شیوه ها و ابزارهای تبلیغ دین نیز آموزش روش ها و فنون کلاس داری، تدوین محتوای سیره تبلیغی، آموزش روش های تحقیق و منبع شناسی، آموزش فن خطابه و سخنوری و تدوین محتوای کاربرد جامعه شناسی به مبلغان ارائه شده است.

حجت الاسلام رادحسینی بخش سامانه اطلس فرهنگی و تبلیغی را از دیگر بخش های این پایگاه فعال در عرصه تبلیغ ذکر و خاطرنشان کرد: این بخش نیز در ابعاد دینی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و جغرافیایی اطلاعات لازم را به مبلغان ارائه می کند.

مسؤول پایگاه واعظون گروه سیره اهل بیت، قرآن و تربیت و کتابخانه دیجیتال را از دیگر بخش های این پایگاه عنوان کرد و گفت: در بخش کتابخانه دیجیتال که با هدف ارائه کتب مرجع متقابل، ارائه کتب مورد نیاز مبلغان و ارائه کتاب به کارشناسان مربوطه و فیلترینگ مطالب مجعول و ضعیف ایجاد شده، امکان ویرایش محتوایی و ادبی کتب و همچنین ارائه برگزیده و خلاصه بعضی از کتب مهم برای کاربران فراهم شده است. /924/پ202/ع

ارسال نظرات