۰۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۱۰۹۳۹۹

برگزاری دوره آموزش تکمیلی طلاب آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش حوزه علمیه آذربایجان غربی از برگزاری دوره آموزش تکمیلی طلاب پایه اول استان در ارومیه خبر داد.
طلاب جوان
حجت الاسلام علیرضا عبدی فام، معاون پژوهش حوزه علمیه آذربایجان غربی، ‌در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به اجرای دوره آموزش تکمیلی طلاب پایه یک استان در ارومیه اظهار داشت: با نیاز سنجی مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان غربی یک ضعف علمی در میان طلاب پایه یک مشاهده شد که برای جبران آن و ایجاد انگیزه بیشتر در طلاب جوان، برگزاری این دوره در دستور کار مدیریت حوزه قرار گرفت.

وی هدف از برگزاری دوره را کاربردی کردن دروس طلاب پایه یک اعلام و خاطرنشان کرد: در این دوره یک ماهه با برگزاری سه کلاس جداگانه طلاب دروسی را که قبلا تحصیل کرده اند به صورت کاربردی کار می کنند.

حجت الاسلام عبدی فام، این دوره را مشتمل بر سه کلاس آموزشی، کارگاهی و حل تمرین بیان کرد و گفت: در کلاس آموزشی طلاب اختیار دارند یکی از دروس منطق، صرف و نحو را انتخاب کرده و نسبت به ابهام زدایی و فهم دقیق آن اقدام کنند.

به گفته این مقام مسؤول، در کلاس کارگاهی برگه هایی در اختیار طلاب قرار می گیرد که در ابتدای آنها کلید واژه هایی تعریف شده و استاد و طلبه موظفند در قالب کلید واژه های تعریف شده به بحث بپردازند.

وی کلاس‌های حل تمرین را مرحله نهایی آموزش طلاب پایه یک عنوان و خاطرنشان کرد: در این کلاس‌ها نیز برگه هایی در اختیار طلاب قرار می گیرد با این تفاوت که کلید واژه در آنها تعریف نشده است و دایره بحث این کلاس‌ها وسیع تر است.

حجت الاسلام عبدی فام اضافه کرد: برگه های کلاس های حل تمرین یک روز قبل در اختیار طلاب قرار گرفته و در این کلاس‌ها به سؤالات خواسته شده پاسخ داده می شود.

گفتنی است، دوره آموزش تکمیلی با شرکت 150 نفر از طلاب پایه اول حوزه علمیه آذربایجان غربی از ده تیر‌ماه آغاز شده و با برگزاری آزمون نهایی در هفتم مرداد‌ماه جاری به پایان می رسد./936/پ202/س
ارسال نظرات