۰۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۱۰۹۴۰۵
مدیر گروه تبلیغ جهادی عباد:

تبلیغ سنتی پاسخگوی نیازهای دینی مردم در مناطق محروم نیست

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه تبلیغ جهادی عباد گفت: تبلیغ جهادی دید مردم به روحانیت را تغییر می‌دهد و سبب انس و الفت بیشتر آنان با روحانیان می‌شود.
اعزام مبلغين به مناطق محروم کشور


حجت الاسلام مصطفی محمد دوست، مدیر گروه تبلیغ جهادی عباد در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: تبلیغ سنتی تأمین کننده نیازهای دینی و فرهنگی مردم در بسیاری از مناطق به ویژه مناطق محروم نیست، از این رو نیاز به راه‌اندازی گروه‌های تبلیغی جهادی برای ارشاد مردم و تبلیغ دین در این مناطق است.

وی در ادامه با اشاره به فواید گروه‌های جهادی افزود: تبلیغ جهادی به که صورت گروهی انجام می‌شود دارای تحرک بیشتر و هدفمند است و با شناخت، هدف و برنامه ریزی انجام می شود.

حجت الاسلام محمد دوست خاطر نشان کرد: مبلغانی نیز که به این گروه‌ها می‌پیوندند دارای شرایط و ویژگی‌های خاصی هستند، این مبلغان تعهد می‌کنند در سخت‌ترین شرایط به تبلیغ بپردازند و منتظر این نباشند که حتما مکانی برای استقرارشان مهیا شود.

وی تبلیغ جهادی را سبب پیوند بیشتر میان روحانیت و مردم دانست و یادآور شد: تبلیغ جهادی دید مردم به روحانیت را تغییر می دهد و سبب انس و الفت بیشتر آنان با روحانی می‌شود.

این فعال عرصه تبلیغ جهادی، ورود افراد با افکار و اهداف خاص در تبلیغ جهادی را یکی از آسیب‌های گروه‌های جهادی دانست و تأکید کرد: ممکن است افرادی با افکار و اهداف خاص وارد این گروه ها شوند و با سوء استفاده از این گروه ها به تبلیغ افکار خود بپردازند.

وی خواستار حمایت جدی نهادهای تبلیغی و فرهنگی از گروه های تبلیغ جهادی شد و تصریح کرد: حمایت و پشتیبانی از گروه‌های جهادی از سوی نهادهای فرهنگی و تبلیغی بسیار ضروری است، البته این در صورتی است که به استقلال این گروه‌ها ضربه نخورد و درگیر پیچ و خم های اداری نشوند.

مدیر گروه تبلیغی عباد با اشاره به فعالیت‌های این گروه بیان داشت: گروه فرهنگی تبلیغی عباد از سال 1387 فعالیت های خود را در مناطق محروم آغاز کرده و تا کنون بیش از 600 مبلغ به این مناطق اعزام کرده است.

وی ابراز داشت: این مبلغان در مناسبت‌های مختلفی همچون عید نوروز، تعطیلات تابستانی، ماه رمضان، محرم و صفر به تبلیغ دین و ارشاد مردم می‌پردازند.

این فعال عرصه تبلیغ جهادی با اشاره به طرح های در پیش روی این گروه جهادی گفت: با توجه به این که سی نفر از اعضای این گروه تبلیغی حافظ کل قرآن کریم هستند، این گروه برنامه‌های فرهنگی همچون، نهضت قرآنی، تفسیر قرآن، روخوانی، حفظ و مفاهیم، نهضت کتابخوانی، تجهیز کتابخانه، تأسیس کتابخانه و معرفی کتاب را در دست راه‌اندازی و اجرا دارد./919/ت302/ع

ارسال نظرات