۰۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۱۰۹۴۰۷
مدیر استانی حوزه ‌علمیه آذربایجان غربی:

آذربایجان غربی نیازمند حمایت گسترده در زمینه فرهنگی و تبلیغی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: این استان به لحاظ هم مرز بودن با سه کشور و تنوع اقوام و مذاهب، نیازمند حمایت گسترده در زمینه فرهنگی و تبلیغی است.
حجت الاسلام جواد قهرماني، مدير حوزه هاي علميه آذربايجان غربي
حجت الاسلام محمد جواد، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی،‌ عصر امروز در جمع مبلغان طرح هجرت، به اهمیت تبلیغ از دیدگاه اسلام اشاره و اظهار کرد: تبلیغ و دعوت به ارزش های الهی از اصول رسالت پیامبران بوده و بعد از ایشان علما با تفقه در دین رسالت تبلیغ و پاسداری از اسلام را بر عهده گرفته‌اند.

امام جمعه میاندوآب در بیان جایگاه مبلغان از دیدگاه روایات به کلام امام صادق که می فرمایند: « وجود مبلغان راستین مایه احیاء دین و نبود آنان سبب نابودی دین خواهد شد.» اشاره و خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه باید با تربیت طلاب و تجهیز آنها به علم و تقوا، از دین و اسلام ناب محمدی حراست کنند.

حجت الاسلام قهرمانی در بخش دیگری از سخنانش به نیاز استان برای جذب مبلغ دینی اشاره کرد و افزود: آذربایجان غربی به دلیل مرزی بودن و تعدد فرقه‌ها و مذاهب نیاز به برنامه‌ریزی منسجم و حمایت گسترده در زمینه فرهنگی و تبلیغی دارد.

مدیر استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی اظهار کرد: امیدواریم با هماهنگی مسؤولان فرهنگی و تبلیغی کشور شاهد گسترش خانه های عالم در روستاها و حضور مبلغان و عالمان دینی در تمام روستاهای استان باشیم.

وی در پایان گفت: اعزام روحانیون طرح هجرت می تواند خلاء فرهنگی در استان را تا حد زیادی ترمیم کند./936/پ203/س
ارسال نظرات