۰۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۱۰۹۴۱۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری:

نهادهای فرهنگی تبلیغی و گروه های جهادی باید هماهنگ عمل کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری گفت: در صورت حضور مستمر و هماهنگ گروه‌های تبلیغی و جهادی در این استان می توان در بودجه و برنامه سالانه فرهنگی و تبلیغی برای حمایت از آنها برنامه‌ریزی کرد.
حجت الاسلام سيد جعفر مرتضوي، مدير كل تبليغات اسلامي چهار محال و بختياري


حجت الاسلام سید جعفر مرتضوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: گروه‌های جهادی که به مناطق محروم این استان اعزام می‌شوند فعالیت‌های خوبی در زمینه‌های مختلف بهداشتی، عمرانی و فرهنگی دارند و در مجموع موفق هستند.

وی در ادامه اظهار داشت: این گروه‌ها به مناطق محروم و دور دستی اعزام می شوند که مبلغان دیگر سازمان‌ها همچون معاونت تبلیغ، اوقاف یا دفتر تبلیغات اسلامی مایل به حضور در آن مکان‌ها نیستند.

حجت الاسلام مرتضوی خاطر نشان کرد: سابقه کار گروه‌های جهادی به ابتدای انقلاب برمی‌گردد، در سال‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی گروه‌هایی از نهادهای مختلف همچون جهاد سازندگی سابق، کمیته امداد و بسیج به این مناطق اعزام می‌شدند.

وی با بیان این که عشایر یک دهم جمعیت این استان را تشکیل می دهد یادآور شد: حضور این گروه‌ها در مناطق محروم به ویژه زیست‌گاه‌های عشایر که زیر ساخت‌های عمرانی و بهداشتی لازم را ندارد بسیار ضروری و مفید است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان چهار محال و بختیاری تأکید کرد: حضور روحانی و مبلغ در گروه های جهادی بسیار ضروری است و اگر روحانی در این گروه‌ها حضور نداشته باشد فعالیت آنها بی فایده است و تنها جهت مادی پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: همچنین گروه‌های جهادی که به این استان اعزام می شوند در صورتی که از روحانیان و مبلغان بومی استان که در حوزه علمیه قم و اصفهان مشغول به تحصیل هستند استفاده کنند، به دلیل بومی بودن و آّشنایی بیشتر آنان با جغرافیای فرهنگی و تبلیغی منطقه و عشایر، مفیدتر و موفق‌تر خواهند بود.

حجت الاسلام مرتضوی با اشاره به محرومیت این استان گفت: حضور متخصصان رشته‌های مختلف پزشکی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی و اجتماعی در این مناطق بسیار ضروری و لازم است.

وی حمایت و پشتیبانی از گروه‌های تبلیغی و جهادی را ضروری دانست و ابراز داشت: لازم است بین گروه‌های تبلیغی و جهادی و نهادهای فرهنگی و تبلیغی هماهنگی ایجاد شود و در صورت وجود امکانات، گروه‌های بومی و غیر بومی یکسان و یک اندازه حمایت شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهار محال و بختیاری در پایان گفت: در صورت حضور مستمر و هماهنگ گروه‌های تبلیغی و جهادی در استان، می‌توان در بودجه و برنامه سالانه فرهنگی و تبلیغی استان برای حمایت از این گروه ها اقدام کرد و این در حالی است که بسیاری از این گروه‌ها بدون هماهنگی و اطلاع نهادهای فرهنگی و تبلیغی در منطقه حضور دارند./919/ت302/ع

ارسال نظرات