۰۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۱۰۹۴۴۵
محقق علوم اسلامی:

اقامه امر به معروف و نهی از منکر نشان دهنده عزت دین و قدرت مومنان در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ محقق حوزه علمیه بیان داشت: تحقق امر به معروف و نهی از منکر از شاخصه‌های اصلی برای محک زدن فضای دینی جامعه است.
امر به معروف و نهي از منکر


حجت الاسلام محمد تقی رمضانی، محقق مرکز پژوهشی میثم تمار در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر از واجباتی است که باید در جامعه اسلامی احیا شود.

وی بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر در طول تاریخ شیعه همواره نشان دهنده نقش دین در جامعه است و هرقدر این واجب الهی در عرصه اجرا قوی‌تر باشد نشان دهنده قدرت مومنین و عزت دین در جامعه است.

این محقق علوم حوزوی اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از شاخصه‌های اصلی در محک زدن جامعه است و اگر در جامعه‌ای رواج داشته باشد می توانیم بگوییم آن حکومت به اهداف اسلامی نزدیک‌تر است.

وی انقلاب اسلامی را بزرگترین امر به معروف و نهی از منکر سده اخیر عنوان داشت و گفت: ایجاد حکومت اسلامی از آن جایی که سرمنشا تحقق آرمان‌های الهی و رخت بربستن مفاسد می شود، بزرگترین جلوه فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

این محقق علوم اسلامی گفت: ایجاد سازمان ها و بخش‌های فعال در عرصه امر به معروف و نهی از منکر در انقلاب اسلامی ایران نشان دهنده تلاش در جهت احیای این فریضه الهی است.

وی با اشاره به جایگاه عالی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی بیان داشت: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه‌ای زنده باشد، دیگر فرایض الهی هم زنده است.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: جامعه‌ای که امر به معروف در آن جریان دارد، دارای حیات طیبه است و افراد خیر خواه و دلسوز یکدیگرند.

وی بیان داشت: امر به نیکی ها و پرهیز دادن از بدی ها باید با شیوه‌های نیکو همراه شود و نباید امر به معروف در نگاه جامعه تنها حرکت‌های‌های آمرانه تلقی شود.

وی بر توسعه فرهنگ گفت‌و‌شنود و نقد تاکید کرد و بیان داشت: چرا برنامه‌های اجتماعی صدا و سیما کمتر بر این مقوله تاکید می‌کنند و خیرخواهی و نصیحت از سوی افراد را به عنوان یک ارزش اجتماعی عالی توصیف نمی‌کنند.

این محقق حوزه علمیه بیان داشت: کمک به تحقق آرمان های انقلاب اسلامی ایران در جبهه های گوناگون فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، بین الملل و ... حرکت در جهت برپاشدن آرمان های اصیل اسلام در صحنه جامعه است. /909/ت302/ع

ارسال نظرات