۰۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۱۰۹۴۸۵
یکی از علمای وهابی عربستان:

قیام علیه قذافی خروج از اسلام است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای وهابی عربستان سعودی، قیام علیه دیکتاتور لیبی را قیام علیه ولی امر و خروج از اسلام عنوان کرد.
حمود نافع العنزي از علماي وهابي عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ حمود نافع العنزی از علمای وهابی عربستان سعودی، روز گذشته در یکی از شبکه های تلویزیونی لیبی از دیکتاتور این کشور به شدت حمایت کرد و انقلابیون را خوارج نامید.

وی با اشاره به اینکه قیام علیه قذافی خروج از اسلام است گفت: قذافی ولی امر است و هیچ کس حق ندارد علیه وی قیام کند. کسانی که علیه معمر القذافی قیام کرده اند خائن هستند و حرمت اسلام را زیرپا گذاشته اند.

این عالم وهابی علمای حامی انقلاب را به تجدید نظر در فتواهای خود دعوت کرد و افزود: کسانی که با فتواهای خود از قیام علیه قذافی حمایت کرده اند باید فتوای خود را پس بگیرند و در کنار قذافی علیه انقلابیون بایستند.

شیخ العنزی تاکید کرد: بر ملت بحرین واجب است با قدرت و شجاعت در کنار رهبر خود بایستند و به کمک های ناتو امیدوار نباشند.

گفتنی است اغلب علمای جهان اسلام حمایت کامل خود را از قیام های عربی خصوصا قیام ملت لیبی اعلام کرده اند، اما علمای وهابی عربستان که از سرایت انقلاب های عربی به کشور خود به شدت واهمه دارند و جایگاه خود را در قبال سرنگونی نظام آل سعود در معرض خطر می بینند به شدت در برابر قیام های مردم ایستاده اند و سعی می کنند با صدور فتواهایی مبنی بر حرمت راهپیمایی و تجمع از بروز انقلابی مشابه در عربستان جلوگیری کنند.

نظام آل سعود نیز همه تلاش خود را برای ناکامی انقلاب های عربی انجام می دهد و با ارسال نیروهای نظامی به بحرین و کشتار مردم مظلوم این کشور، سنگ اندازی در راه دولت انقلابی مصر و حمایت کامل از دیکتاتور یمن می خواهد جلوی موفقیت این قیام ها را بگیرد./980/ب901/گ
ارسال نظرات