۰۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۱۰۹۵۱۱
در گفت وگو با مدیر حوزه علیمه آذربایجان غربی؛

فعالیت یک ساله حوزه علمیه استان آذربایجان غربی تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با رسا فعالیتهای حوزه علمیه استان را در سال تحصیلی 89-90 تشریح کرد.
حجت الاسلام جواد قهرماني، مدير حوزه هاي علميه آذربايجان غربي


حجت الاسلام محمدجواد قهرمانی، مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی و امام جمعه میاندوآب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه به تشریح فعالیتهای حوزه علمیه استان در سال جاری پرداخت و گفت: برگزاری نخستین اجلاسیه مدیران، معاونان و اساتید حوزه های علمیه آذربایجان غربی در ارومیه از مهم ترین برنامه هایی بود که دو روز به طول انجامید.

وی با اشاره به حضور حجت الاسلام فرحانی، معاون امور استانهای حوزه علمیه کشور در این اجلاسیه، خاطرنشان کرد: اجلاسیه با حضور 150 نفر از مدیران، معاونان و اساتید حوزه های علمیه برادران استان در قالب چهار کارگاه برگزار شد.

برگزاری دوره آموزش تکمیلی طلاب پایه یک آذربایجان غربی

حجت الاسلام قهرمانی در ادامه به برگزاری طرح آموزش تکمیلی طلاب اشاره کرد و گفت: این طرح به صورت متمرکز و با حضور اساتید حوزه علمیه قم برای 150 نفر از طلاب پایه یک در ارومیه در حال برگزاری است.

به گفته این مسؤول، در این طرح آموزشی شرکت کنندگان با بهره‌گیری از حضور اساتید باتجربه حوزوی، دروس تئوری را به صورت تحقیقی، عملی و پژوهشی تکرار می کنند.

مدیر استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی، بستر‌سازی برای حضور طلاب در ایام اوقات فراغت تابستان در حوزه و همچنین ترغیب و تشویق طلاب به کارهای تحقیقی و پژوهشی را از اهداف طرح آموزش تکمیلی اعلام کرد.

برگزاری مصاحبه ‌پذیرفته‌‌شدگان حوزه‌ علمیه آذربایجان غربی

حجت الاسلام قهرمانی با اشاره به انجام مصاحبه شفاهی پذیرفته شدگان در آزمون ورودی تصریح کرد: 500 نفر در آزمون ورودی حوزه های علمیه برادران استان شرکت داشتند که پذیرفته شدگان از طریق سامانه جامع معاونت آموزش حوزه های علمیه نسبت به ثبت نام در مصاحبه اقدام کردند.

وی ظرفیت پذیرش در حوزه های علمیه برادران استان را دویست نفر اعلام و خاطرنشان کرد: پذیرفته شدگان در آزمون ورودی پس از تحقیق، مصاحبه و گذراندن موفقیت آمیز یک ترم، به صورت رسمی مشغول تحصیل در حوزه علمیه خواهند شد.

راه اندازی سطح دو حوزه در ارومیه

خطیب جمعه میاندوآب با ابراز خرسندی از پذیرش طلاب برای تحصیل در سطح دو حوزه در سال تحصیلی جدید گفت: تا به امروز شصت نفر از فارغ التحصیلان سطح یک جهت ادامه تحصیل در سطح دو حوزه نسبت به تکمیل مدارک و ‌‌ثبت نام اقدام کرده اند.

به گفته این مقام مسؤول، طلاب با نام نویسی در سطح دو حوزه در ‌پایه‌ های هفت، هشت و نه به تحصیل و فراگیری علوم دینی مشغول می شوند.

حجت الاسلام قهرمانی با بیان این‌که سطح دو حوزه برای نخستین سال در حوزه علمیه امام خمینی‌(ره) ارومیه ایجاد شده است، گفت: حوزه علمیه نمازی خوی تنها حوزه علمیه استان بود که در سال‌های گذشته در سطح دو طلبه تربیت می‌کرد.

برگزاری همایش پیوند آسمانی برای طلاب آذربایجان غربی

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی مهارت ‌های زندگی با عنوان «پیوند آسمانی» برای طلاب استان ، خاطرنشان کرد: این دوره آموزشی یک روزه همایش پیوند آسمانی با حضور اساتید و روانشناسان مجرب در قالب کارگاه‌ های مهارت‌های زندگی، مشاوره برای 45 زوج در خانه جوان ارومیه برگزار شد.

حجت الاسلام قهرمانی گفت: از زوج‌های جوان شرکت کننده در این دوره آموزشی تقدیر به عمل آمد.

اعزام 40 نفر از طلاب آذربایجان غربی به عمره مفرده

ا
مام جمعه میاندوآب، اعزام چهل نفر از طلاب آذربایجان غربی به عمره مفرده را از دیگر اقدامات حوزه علمیه استان در سالجاری برشمرد و یادآور شد: این طلاب به همت مرکز مدیریت حوزه علمیه و همکاری سازمان حج و زیارت آذربایجان غربی به قید قرعه و بدون نوبت به عمره مفرده اعزام شدند.

سفر طلاب آذربایجان غربی به قم و دیدار با مراجع تقلید

حجت الاسلام قهرمانی از سفر طلاب آذربایجان غربی به قم خبر داد و گفت: با همت مرکز مدیریت حوزه علمیه استان، طلاب حوزه های علمیه شاهین دژ، میاندوآب، ارومیه و ماکو به همراه مدیران و اساتید در قالب کاروانی به مدت یک هفته به قم اعزام شدند.

وی ادامه داد: طلاب اعزامی ضمن حضور در مرقد مطهر حضرت معصومه (س)، جمکران و سایر اماکن زیارتی قم، با مراجع عظام تقلید از جمله حضرات آیت الله نوری همدانی، جعفر سبحانی، مصباح یزدی، جوادی آملی و عده ای دیگر از بزرگان و علماء دین دیدار کرده و از رهنمودهای آنها بهره مند شدند.

به گفته این مقام مسؤول، بازدید از مراکز آموزشی تخصصی حوزه های علمیه قم از دیگر برنامه های این سفر یک هفته ای بود.

اعزام مبلغ از حوزه های علمیه آذربایجان غربی به مناطق محروم استان

مدیراستانی حوزه علمیه آذربایجان غربی همچنین به اعزام 65 نفر از طلاب حوزه های علمیه آذربایجان غربی به عنوان مبلغ در ایام تابستان به مناطق مختلف استان اشاره کرد و افزود: این طلاب به منظور تبلیغ معارف دینی و پاسخگویی به سوالات و شبهات مردمی در ایام تابستان به مدارس، حسینیه ها، مساجد و شهرها و روستاهای مختلف سطح استان اعزام شده اند.

حجت الاسلام قهرمانی تاکید کرد: علاوه بر این تعداد حدود 200 نفر از طلاب آذربایجان غربی که در حوزه های علمیه قم مشغول تحصیل هستند، به منظور اعزام به مناطق محروم و کم برخوردار به این استان عزیمت کرده اند.

 برگزاری همایش تبلیغ در خوی و میاندوآب

این مقام مسؤول با تاکید بر ضرورت به روز شدن طلاب و مبلغان استان گفت: در این راستا همایش تبلیغ با حضور یکصد تفر از روحانیون طرح هجرت در خوی و میاندوآب برگزار شد.

وی در پایان بازدید از حوزه های علمیه شهرستانی را از دیگر برنامه های اجرا شده در سال جاری عنوان کرد و گفت: در طول چند ماهه گذشته به همراه معاونین از حوزه علمیه شهرستانهای سلماس، ارومیه، خوی، شاهین دژ و تکاب بازدید و در جلسه ای با طلاب و اساتید مسایل و مشکلات مربوط به مدارس علمیه شهرستانها بررسی شده است./936/ز502/ر

ارسال نظرات