۰۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۵۵۹
در 5 سال آینده صورت می‌گیرد؛

افتتاح 30 «مهد آدینه» در مصلاهای نماز جمعه خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی گفت: یکی از برنامه‌های شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه‌ راه‌اندازی و توسعه «مهد آدینه» است که چشم‌انداز ما تا پنج سال دیگر افتتاح 30 مهد آدینه است.
شوراي سياستگذاري ائمه جمعه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام ابراهیم معادی، رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان خراسان رضوی، در نشست خبری که به مناسبت سالروز نخستین اقامه نماز جمعه در کشور، در روز گذشته در دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان خراسان رضوی برگزار شد، گفت: از وظایف امامان جمعه این است که در خطبه های نماز جمعه دشمنان خارجی و داخلی نه فقط دشمنان ایران بلکه دشمنان مسلمانان را به مردم معرفی کند.

وی خاطرنشان کرد: برخی افراد شبهه ایجاد می‌کنند و می‌گویند این مسأله با وحدت منافات دارد؛ اما اگر خطبه‌های پیامبر‌(ص) و حضرت علی‌(ع) را مطالعه کنیم در خواهیم یافت که چنین نیست.

وی با بیان این که یکی از وظایف ائمه جمعه این است که فریب خوردگان و کسانی که در مبانی فکری مشکل عقیدتی دارند و افرادی که صفین، نهروان و جمل را به وجود آورده‌اند را به مردم معرفی کنند، تصریح کرد: امامان جمعه باید چهره کسانی که فتنه‌گری می‌کنند و قصد بر‌هم‌زدن وحدت را دارند و می‌خواهند بین مردم و رهبری فاصله به وجود بیاید را برای مردم نمایان کنند.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان خراسان رضوی در ادامه بهترین عمل ائمه جمعه در دو سال اخیر را برخورد با فتنه‌گری برشمرد و عنوان کرد: ائمه جمعه بیدار و هوشیارند و امروز نیز چراغ تریبون‌های نماز جمعه در مسیر مبارزه با فتنه روشن است و اجازه نخواهند داد کسانی که فتنه‌گری کرده‌اند یا در دوران فتنه سکوت کردند و شخصیت‌هایی که در فتنه دخالت داشتند ـ بعد از سکوت بخواهند ـ دوباره به انقلاب ضربه بزنند.

وی اضافه کرد: تریبون‌های نماز جمعه با توجه به رهنمود‌های مقام معظم رهبری روشنگری خواهد کرد و مردم را در جریان تاکتیک‌های فتنه‌گران قرار خواهند داد.

حجت الاسلام معادی در ادامه بیان کرد: از دیگر وظایف امامان جمعه، تعلیم مردم است و مسائل تربیتی مورد نیاز خانواده رعایت حقوق اجتماعی از مواردی است که مورد پردازش امامان جمعه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: چشم انداز شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه برای پنج سال آینده 150 هزار نفر در استان خراسان است و بدین منظور سه برنامه گسترش مصلا‌ها، تأسیس پایگاه‌های اقامه نماز جدید و ارتقای برنامه‌های ستاد نماز جمعه در حال پیاده‌سازی است.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان خراسان رضوی در ادامه یادآور شد: یکی از برنامه‌های شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه‌ راه‌اندازی و توسعه «مهد آدینه» است و وظیفه آن این است که در روز جمعه از کودکان نگهداری کند‌ که می‌تواند در ایام هفته مهد کودک هم باشد، تا پدر و مادر در نماز جمعه شرکت کنند و چشم‌انداز ما تا پنج سال دیگر افتتاح 30 مهد آدینه است.

گفتنی است، در سال 85 آمار حضور نمازگزاران درن نماز جمعه 110 هزار نفر در استان های خراسان بوده است و در حال حاضر فقط آمار خراسان رضوی صد وده هزار نفر است که بیشترین آمار شرکت کننده در فصل تابستان بوده است.

قابل ذکر است، سهم مشهد از این آمار در سال 85‌، 36 هزار نفر بوده و امسال نیز 46 هزار نفر است، قابل توجه است که این آمار در روز مناسبتی خاصی نبوده است‌./968/پ202/س
ارسال نظرات